کد خبر:83295
پ
Dina

احداث کانال فاضلاب ” پشت ناسیونال” ملایر از سیلاب‌های فصلی جلوگیری می‌کند

شهردار ملایر از احداث کانال فاضلاب پشت ناسیونال به‌منظور جلوگیری از بحران سیلاب‌های فصلی خبر داد و گفت: به همت شهرداری ملایر کانال فاضلاب پشت ناسیونال به طول ۷۵۰ متر از محل اعتبارات داخلی شهرداری در حال اجراست.

حسین بابایی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهارکرد: این پروژه جزو پروژه‌های بازآفرینی شهری است که با هدف هدایت آب‌های سطحی، رعایت نکات بهداشتی، تنظیف محل و مدیریت بحران در سیلاب‌های شهری احداث شده است.

وی اقدامات انجام گرفته در این پروژه را شامل دیوار چینی، کف‌سازی و نصب دال بر روی آن به طول ۷۵۰ متر بیان کرد و افزود: این پروژه در سه فاز و هر فاز ۲۵۰ متر اجرا می‌شود که فاز اول آن به‌طور کامل اجرا شده و فاز دوم ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار ملایر در ادامه از احداث یک بند انحرافی در کنار این کانال خبر داد و گفت: بند انحرافی به‌منظور هدایت آب موجود در کانال احداث شده تا عملیات لایروبی و خاک‌برداری کانال تسهیل شود.

بابایی با اشاره به اینکه تولید دال برای پوشش کانال به‌صورت ۱۰۰ درصد در کارگاه تولیدی شهرداری انجام می‌گیرد، گفت: این کار باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده و امیدواریم این پروژه تا قبل از شروع فصل بارندگی به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استقرار شهرداری الکترونیک به‌منظور نظارت بیشتر، شفافیت و دقت عمل در اولویت کاری ما بوده است، افزود: در این دوره شهرداری، ۳۰ سامانه الکترونیکی راه‌اندازی شد.

بیشتر بخوانید
بیش از ۵۰۰ هکتار از رودخانه زاینده رود آزادسازی شد

بابایی با بیان اینکه مدتی است بحث ممیزی و پلاک‌کوبی اموال و املاک سطح شهر آغاز شده و در حال انجام است، یادآورشد: این اقدام در زمینه خدمات‌رسانی آتش‌نشانی، ارسال مرسولات پستی، مسیریابی و… سودمند است.

وی با اشاره به نصب دوربین‌های ثبت سرعت و دوربین‌های انتظامی در نقاط مختلف شهر، اظهارکرد: این کار نقش مهمی در افزایش سطح امنیت اجتماعی و شناسایی سارقان و متخلفان داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این دوره شهرداری اتمام و تکمیل پروژه‌های عمرانی در اولویت کاری ما قرار داشت، گفت: پروژه جهان کوچک، بام ملایر، مجتمع تجاری جنب شهرداری، ساختمان تجاری – فرهنگی میدان استاندارد، منطقه پشت ناسیونال، پارک حاج نظر، پارک شقایق، ساختمان اداری منطقه، ساختمان اداری خدمات شهری و ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی که در مرحله عقد قرارداد است، اهم پروژه‌های عمرانی ما در این دوره به‌شمار می‌روند.

شهردار ملایر با اشاره به اینکه المان‌های “مینی ورلد” در حال احداث و تکمیل هستند، ادامه داد: آبرسانی به کوه گرمه و تکمیل آبشار بام ملایر، تکمیل رستوران‌های سنتی بام ملایر، حصارکشی اطراف پارک سیفیه، پارک کوثر و مجموعه تفریحی – توریستی مینی ورلد به‌منظور جلوگیری از مزاحمت متورسواران، صورت پذیرفت.

 

منبع: ایسنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید