کد خبر:86699
پ
Dina

کنترل و پایش رودخانه‌های استان بوشهر پیش از فصل سیلاب

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: تمامی رودخانه‌های استان به منظور ایجاد شرایط مناسب و افزایش ضریب آبگذری پیش از فصل سیلاب پایش می‌شوند. ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه باعث کاهش ظرفیت آبگذری و در نتیجه عدم عبور ایمن سیلاب می‌شود. این اتفاق موجب آبگرفتگی و بالا آمدن آب مناطق تحت ساخت و ساز غیرمجاز خواهد شد. این اتفاق به ویژه در مقاطع شهری و مراکز جمعیتی موجب افزایش خسارات سیلاب و متضرر شدن همه‌ی شهروندان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، حسین آذرپرا اظهارداشت: در آغاز فصل پاییز و با افزایش احتمال بارندگی و وقوع سیلاب در رودخانه ها، آبراهه‌ها و مسیل‌های استان، اقدامات پیش‌گیرانه‌ای برای افزایش ایمنی و کاهش خسارات سیلاب اجرا می‌شود.

وی افزود: به همین منظور آبراهه‌های شهری و سازه‌های تقاطعی که مهم‌ترین نقاط حادثه خیز در ایام سیلاب هستند مورد پایش قرار می‌گیرند. لایروبی آبراهه‌ها و رفع انسداد و یا اصلاح وضعیت سازه‌های تقاطعی موجب عبور سیلاب به صورت ایمن از محدوده‌های خطرآفرین خواهد شد.

آذرپرا گفت: لایروبی در اطراف سازه‌های تقاطعی می‌بایست به گونه‌ای باشد که پایداری سازه به خطر نیفتد. در همین رابطه ادارات منابع آب شهرستان‌ها موظف شدند تا ضمن شناسایی تمامی نقاط در معرض خطر و نیازمند لایروبی، این مناطق را به ستاد مدیریت بحران شهرستان‌ها اعلام کنند.

وی با اشاره به تفکیک وظایف در حوزه‌های اجرایی شهری و روستایی افزود: لایروبی رودخانه‌ها و آبراهه‌ها در محدوده‌ی شهری و روستایی از وظایف شهرداری و دهیاری‌ها است و در خارج از محدوده‌های ذکر شده، انجام لایروبی در نقاط مستعد سیلاب توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام خواهد شد.

آذرپرا بیان کرد: ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه باعث کاهش ظرفیت آبگذری و در نتیجه عدم عبور ایمن سیلاب می‌شود. این اتفاق موجب آبگرفتگی و بالا آمدن آب مناطق تحت ساخت و ساز غیرمجاز خواهد شد. این اتفاق به ویژه در مقاطع شهری و مراکز جمعیتی موجب افزایش خسارات سیلاب و متضرر شدن همه‌ی شهروندان می‌شود.

بیشتر بخوانید
جبران خسارت سیلاب به تاسیسات آب استان مرکزی ۱۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید