کد خبر:86767
پ
Dina

آغاز فصل سیلاب در استان‌های بارانی

هشدارهای هواشناسی برای چندمین‌بار در پاییز امسال درحالی صادر می‌شود که هرسال در فصل بارندگی به‌ویژه در استان‌های شمالی، شمال‌غربی و جنوبی که در حوضه آبریز رودخانه‌ها قرار دارند لایروبی نشدن رودخانه‌ها، بهسازی نشدن حریم آنها به‌دلیل کمبود اعتبار، مقاوم نبودن پل‌ها و آبنماها و کمبود اعتبار مقابله با سیلاب در دستگاه‌های متولی شرایط را از آنچه هست، سخت‌تر می‌کند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری‌، هنوز یک هفته از سیل در گیلان نگذشته است که سازمان هواشناسی بار دیگر برای این استان هشدار نارنجی صادر کرده است. پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز، سه‌شنبه (۴ مهر) گستره بارش کل سواحل دریای خزر، شمال‌غرب و خراسان شمالی را فرامی‌گیرد و همچنین در کردستان، همدان، مرکزی، قزوین و البرز افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد انتظار می‌رود. شدت بارش‌ها در گیلان، مازندران و شمال اردبیل بیشتر است.بارش‌ها فردا، چهارشنبه در آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران ادامه دارد و ممکن است منجر به بروز آب‌گرفتگی‌های شدید و سیلاب شود.

هشدارهای هواشناسی برای چندمین‌بار در پاییز امسال درحالی صادر می‌شود که هرسال در فصل بارندگی به‌ویژه در استان‌های شمالی، شمال‌غربی و جنوبی که در حوضه آبریز رودخانه‌ها قرار دارند لایروبی نشدن رودخانه‌ها، بهسازی نشدن حریم آنها به‌دلیل کمبود اعتبار، مقاوم نبودن پل‌ها و آبنماها و کمبود اعتبار مقابله با سیلاب در دستگاه‌های متولی شرایط را از آنچه هست، سخت‌تر می‌کند. سیل‌های ویرانگر فروردین ۹۸ در خوزستان، لرستان و گلستان، سیل هفته گذشته گیلان با ۲ کشته و بسیاری از سیلاب‌هایی که به‌دلیل مخاطرات فراوان از مرحله هشدار نارنجی به قرمز تغییر وضعیت می‌دهند، نتیجه همین مشکلات است.

بیشتر بخوانید
هشدار هواشناسی نسبت به کاهش ۴ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا

 

منبع: همشهری انلاین

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید