کد خبر:86946
پ
Dina

وزش باد شدید چهار میلیارد تومان به زیرساخت‌های برق لرستان خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: وزش باد شدید در استان طی روزهای اخیر به ۱۳۶ کیلومتر در ساعت رسید و چهار میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های برق استان وارد کرد. وی اضافه کرد: باتوجه به اعلام کارشناسان محیط زیست لرستان، از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ روز آلوده در استان ثبت و در این راستا نشست کمیته اضطرار برای بررسی وضعیت تشکیل شده است.

مهدی پازوکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس اعلام هواشناسی، وزش باد و پدیده گرد و غبار دست کم تا اواسط هفته جاری در استان استمرار دارد و شهروندان باید نکات ایمنی را برای حفظ سلامت و امنیت خود رعایت کنند.

وی اضافه کرد: باتوجه به اعلام کارشناسان محیط زیست لرستان، از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ روز آلوده در استان ثبت و در این راستا نشست کمیته اضطرار برای بررسی وضعیت تشکیل شده است.

وی گفت: گرد و غبار روزهای گذشته منجر به تعطیل شدن مدارس برخی مناطق پرخطر و ادامه آموزش در بستر مجازی شده و تاکنون ضرورتی برای تعطیلی ادارات در نظر گرفته نشده است اما در صورت اضطرار، مراتب پس از تشکیل نشست اتخاذ و اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان افزود: تاکنون خسارات احتمالی گرد و غبار به زیرساخت های استان برآورد نشده است و به محض دریافت گزارش، اطلاع رسانی خواهد شد.

در حال حاضر هوای اکثر شهرهای استان با آلودگی ۲ تا ۳.۵ برابر حدمجاز در وضعیت‌ ناسالم قرار دارد و همه افراد جامعه و به طور ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری های قلبی، عروقی و تنفسی باید از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری نمایند.

بیشتر بخوانید
زمین لرزه زیارتعلی رودان بدون خسارت

 

منبع: ایرنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید