کد خبر:82985
پ
Dina

امسال ۹ پایگاه اورژانس در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امسال در راستای ارایه خدمات سریعتر به بیماران و حادثه‌دیدگان ۹ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در استان احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر «هومن رفیعی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه  اورژانس کرمانشاه در حاضر ۶۷ پایگاه در سطح استان دارد، افزود: در سال گذشته با وجود تحریم‌ها و مشکلات عدیده بخش درمان در مواجهه با شیوع ویروس کرونا، توانستیم سه پایگاه اورژانس را  افتتاح کنیم و امسال نیز چند پایگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه پایگاه اورژانس کمربند شرقی کرمانشاه آماده افتتاح است، گفت: طی تفاهم نامه ای با دانشگاه رازی مقرر شده یک پایگاه آموزشی فوریت های پزشکی نیز برای حدود پنج هزار دانشجو، اساتید و محلات حومه در این دانشگاه احداث شود و کارهای نهایی آن در حال  انجام است.

رفیعی پایگاه چشمه کمبود شهرستان هرسین، پایگاه فش شهرستان کنگاور، پایگاه دوم شهر سنقر، پایگاه شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی ، پایگاه شیان شهرستان اسلام آباد غرب و ۲ پایگاه در روستای بزمیرآباد و پایگاه دوم شهری سرپل ذهاب از دیگر پایگاه های اورژانس استان اعلام کرد که امسال به بهره برداری می رسد که بعضی از آنها آماده بهره برداری است و فقط منتظر جذب نیروی انسانی هستیم.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه با احداث این ۹ پایگاه بخش عمده ای از نیازهای اورژانس استان برطرف می شود گفت: با وجود احداث این پایگاه ها، اما باز طبق برنامه ششم توسعه بین ۱۵ تا ۲۰ پایگاه اورژانس در استان کم داریم  و باید با کار جهادی آن را جبران کنیم.

بیشتر بخوانید
دستگاه هاي اجرايي از آمادگي لازم براي مواجهه با مخاطرات طبيعي فصل زمستان برخودارند

۱۹۰ نفر امسال جذب اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمانشاه می‌شود

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال ۱۹۰ نفر جذب پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی استان کرمانشاه می‌شود افزود: از این تعداد ۱۰۰ نفر نیروی شرکتی و ۹۰ نفر نیز از طریق آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی بهمن ماه سال گذشته جذب شده و در حال گذراندن دوره های آموزشی و مرحله نهایی استخدام هستند.

او با بیان اینکه با جذب این تعداد پرسنل بخش زیادی از نیازهای پایگاه های اورژانس استان برطرف می شود، گفت: هر پایگاه اورژانس به طور میانگین به ۹ نیروی آموزش دیده از نظر پزشکی و دارای آمادگی جسمانی بالا که بتوانند در بحران هایی مانند زلزله، سیل و دیگر حوادث غیر مترقبه ارایه خدمت کنند، نیاز دارد.

خیرین سلامت به نوسازی تجهیزات پزشکی اورژانس نیز توجه کنند

این مقام مسئول در ادامه یکی از مباحث مهم بخش اورژانس را علاوه بر نیروی آموزش دیده با کیفیت، داشتن تجهیزات و امکانات دانست و گفت: مجهز بودن دستگاه های آمبولانس و پرسنل به وسایل پزشکی به خاطر اینکه اولین افرادی از بخش درمان هستند بر بالین بیماران و حادثه دیدگان حاضر می شوند و به موقع باید به درمان و امدادرسانی بپردازند تا آنها را به بیمارستان برسانند بسیار مهم و حیاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید
در روزهای سرد پیش رو در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنید

رفیعی با بیان اینکه اورژانس استان کرمانشاه در سال میانگین۶۰ هزار ماموریت انجام می دهد توضیح داد: آمبولانس ها و تجهیزات درمانی به دلیل استفاده خیلی زیاد سریع استهلاک پیدا می کند و از رده خارج و باید تعویض شوند، به همین خاطر از خیرین سلامت می خواهیم در زمینه کمک به تجهیز آمبولانس ها و تجهیزات پزشکی به اورژانس کمک کنند.

او با بیان اینکه خیرین سلامت  در هر کجا کمک کنند کار آنها بسیار ارزشمند و مفید است گفت: این خیرین عزیز توجه داشته باشند تقریبا همه بیماران و حادثه دیدگان با آمبولانس اورژانس به مراکز درمان منتقل می شوند و اگر مجهزتر باشند مردم بیشتری از کمک آنان سود می برند.

رفیعی همچنین به استهلاک و هزینه نگهداری بالا دستگاه های آمبولانس و اتوآمبولانس اشاره کرد و گفت:  آمبولانس ها چون ماموریت های زیادی در سال می روند با وجود اینکه از دستگاه ها خودرویی برند جهانی هستند اما زود دچار فرسودگی می شوند به همین خاطر نیاز به کمک خیرین سلامت برای خریداری، نگهداری و تعمیر این خودروها هستیم.

اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت بحران کرمانشاه ۶۷ پایگاه، ۱۴۵ دستگاه آمبولانس، ۲ اتوآمبولانس، یک اورژانس هوایی به کمک هوانیروز با ۶۵۰ پرسنل در سطح استان دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر، ۲ هزار و ۵۹۵ روستا، بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده دارد

بیشتر بخوانید
ایمن سازی نقاط پرخطر جاده‌ای کرمانشاه سبب کاهش تلفات می‌شود

 

منبع: ایرنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید