کد خبر:86578
پ
Dina

استان بوشهر به ۱۷ پایگاه اورژانس نیاز دارد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر گفت: هم اکنون از ۴۱ پایگاه اورژانس مورد نیاز و مصوب برنامه ششم توسعه در این استان ۲۴ پایگاه راه‌اندازی و ایجاد ۱۷ پایگاه دیگر نیاز است.

دکتر عبدالرحیم دادجو روز دوشنبه به مناسبت ۲۶ شهریور روز فوریت‌های پزشکی درگفت و گو با ایرنا افزود: برای راه اندازی ۱۷ پایگاه اورژانس که شامل۱۶ پایگاه زمینی و یک پایگاه هوایی در جنوب این استان است، مصوبه برنامه ششم توسعه وجود دارد.

وی بیان کرد:هنوز برخی از نقاط حساس و حادثه خیز استان بوشهر به اورژانس جاده‌ای و شهری دسترسی ندارند از جمله ورودی استان بوشهر از سمت خوزستان که شامل شهرستان دیلم و یا مسیرجاده ساحلی گناوه – بوشهر که ۱۰۰ کیلومتر است نیاز به پایگاه اورژانس دارند و با راه‌اندازی این پایگاه‌ها دسترسی این استان به اورژانس کامل می‌شود.

دادجو در باره اورژانس هوایی بوشهر گفت: پایگاه اورژانس هوایی استان بوشهر از سال ۹۳ در بوشهر با همکاری و استفاده از بالگرد پایگاه هوایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی آغاز به کار کرد اما از سال ۹۶ یک فروند بالگرد از شرکت خصوصی اجاره شد تا به صورت دربست به عملیات هوایی اورژانس بپردازد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی بوشهر اظهار کرد: امروز بیماران در این استان بویژه در جزیره خارگ و منطقه پشتکوه دشتستان و سایر مناطق دور دست نگران اعزام به موقع به مراکز درمانی نیستند و بالگرد اورژانس هوایی در دشوارترین شرایط آنها را به مراکز درمانی استان و در صورت لزوم به شیراز منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید
کنترل و پایش رودخانه‌های استان بوشهر پیش از فصل سیلاب

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۳۵ هزار متر زمین برای پایگاه اورژانس هوایی در گذر امام علی تملک و طراحی شده و برای ساخت بزودی وارد مناقصه می‌شود.

دادجو با بیان اینکه تاکنون برای احداث این پایگاه هوایی ۲ میلیارد تومان از سوی استانداری تخصیص یافته است گفت: قرار است در این پایگاه سوله بحران، ستاد مرکزی اورژانس استان بوشهر و امکانات آموزشی و ورزشی برای کارکنان و تعمیرگاه مرکزی آمبولانس‌ها در آن احداث شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر بالگرد اورژانس در مرکز رفاهی خلیج فارس مستقر است و احداث آشیانه و امکانات ویژه برای این پایگاه هوایی ضروری است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان و مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در راستای اقدامات توسعه‌ای، اورژانس این استان از سال ۹۱ تبدیل پایگاه‌های کانکسی به ساختمان را آغاز کرد و تاکنون از ۳۶ پایگاه کانکسی موجود در استان ۲۵ پایگاه به ساختمان تبدیل شده و تنها ۱۱ پایگاه کانکسی باقی مانده است که انتظار می‌رود با همکاری خیران و کمک اعتبار استان این پایگاه‌ها نیز دارای ساختمان شوند.

دادجو اظهار کرد: در زمان حاضر ۶۰ دستگاه آمبولانس در قالب ۵۴ پایگاه شامل ۵۳ پایگاه زمینی و یک پایگاه هوایی در استان بوشهر فعال هستند.

 

بیشتر بخوانید
زلزله به ۱۵۷ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی گناوه خسارت زد

منبع: ایرنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید