کد خبر:86761
پ
Dina

زنگ خطر زمین برای کرمانشاه

پدیده «فرو نشست زمین» به عنوان یکی از تبعات اصلی خشکسالی که زیرپای بسیاری از استان‌های کشور را خالی کرده این روزها در بخش‌هایی از استان کرمانشاه نیز مشاهده می‌شود و زنگ خطر این پدیده را در این استان نیز به صدا در آورده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی به غیر از گیلان، تمام استان‌های کشور یا با پدیده فرو نشست زمین روبه رو شده‌اند و یا در آستانه آن قرار دارند.

تاکنون بسیاری از استان‌های کشور همچون اصفهان، همدان، یزد، بوشهر، هرمزگان، تهران، مرکزی، خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی و گلستان با پایین رفتن سطح وسیعی از زمین یا همان فرو نشست روبه رو شده‌اند و یا حتی شاهد ایجاد حفره های بزرگی در دل زمین تحت عنوان «فرو چاله» بودند.

زمین شناسان برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی و خشکسالی های پیاپی را دلیل اصلی بروز این پدیده عنوان می‌کنند؛ موضوعی که در سال های اخیر کارشناسان نسبت به بروز آن در کرمانشاه نیز هشدار داده اند.

بر اساس آمار های اعلام شده ۵۰۰ دشت دارای آب شیرین کشور از نظر فرو نشست زمین به وضعیت بحرانی رسیده‌اند که از این آمار ۱۸ دشت در استان کرمانشاه قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

بیشتر بخوانید
جدی گرفته نشدن مصوبات پدافندغیرعامل در کنگاور
آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید