کد خبر:86738
پ
Dina

ستاد پیشگیری و هماهنگی پاسخ به عملیات بحران در گیلانغرب تشکیل شد

سرپرست فرمانداری گیلانغرب از تشکیل ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به عملیات بحران در این شهرستان به منظور پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حشمت رضایی» روز دوشنبه در نشست تشکیل پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به عملیات بحران گیلانغرب با اشاره به وظایف ذاتی هر یک ازدستگاه های عضو در آستانه فصل سرما و بارندگی از تمهیدات لازم به منظور پیشگیری و مقابله با حوادث احتمالی خبر داد.

وی اظهار داشت: ۲محور حادثه خیز اسلام آباد به قلاجه، اصلاح ، تعریض و روکش شده است و اصلاح و ایمن سازی چهار نقطه دیگر نیز در حال انجام است.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب در ادامه گفت: عملیات روکش ۲۰ کیلومتر از جاده گیلانغرب به اسلام آباد و گیلانغرب به قصرشیرین در محورهای چله و حومه تا پیش از پایان تیرماه اجرا می شود.

رضایی از جهاد کشاورزی خواست تا با توجه به مصوبه هیات وزیران با هماهنگی بانک های عامل پیگیری و اقدام لازم را در خصوص بخشودگی جرایم و سود و امهال تسهیلات خسارت دیده گان بخش کشاورزی در اسرع وقت به عمل آورد ضمن اینکه آگاه سازی مناسب در زمینه پوشش بیمه ای محصولات کشاورزی و دامی صورت گیرد.

مدیر اداره راهداری وحمل و نقل جاده ای هم از آماده سازی ماشین آلات و تامین سوخت مورد نیاز ، نمک و سایر اقلام مورد نیاز خبرداد و گفت: بخش زیادی از دهانه پل ها و مسیل های مجاور راه ها تاکنون پاکسازی شده و خط کشی محورهای اسلام آباد به قلاجه و گواور به سرپل ذهاب انجام گردیده و محور قصرشین نیز در حال اجراست.

بیشتر بخوانید
هلال احمر روانسر به دستگاه زنده‌یاب مجهز شد

رفع انسداد کانال های آب های سطحی و معابر شهری و روستایی، بهینه سازی نقایص موجود در خطوط آب، برق و مخابرات، تامین سوخت مورد نیاز روستاهای فاقد گازکشی، مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی و جذب اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان ، آمادگی یگان های امدادی، بسیج و انتظامی در مواقع بحران، بازبینی وضعیت ایمنی سدها و دریچه های خروجی در مواقع اضطرار از مصوبات این جلسه بود.

 

منبع: ایرنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید