Dina

امدادرسانی به مصدومان تصادف مینی‌بوس با کامیون در محور ساوه

در این حادثه ۱۲ سرنشین خوردوی مینی‌بوس دچار مصدومیت شدند. تعداد بالای حادثه‌دیدگان باعث شد از نجاتگران پایگاه امدادی رنگرز نیز در خواست کمک شود و پس از ۲ ساعت عملیات امدادی، پنج مصدوم توسط ۲ دستگاه آمبولانس جمعیت هلال احمر و ۷ مصدوم دیگر توسط عوامل اورژانس ساوه به بیمارستان امام رضا شهرستان زرندیه انتقال داده شدند.
Dina

تشریح خدمات هلال‌احمر مرکزی در نذر آب۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی، خدمات چهارمین برنامه ملی "نذر آب4" این جمعیت را در شهرستان زهک استان سیستان و بلوچستان تشریح کرد. وی با اشاره به اینکه در طرح ملی نذر آب 4، استان مرکزی به عنوان معین 1 و استان کرمانشاه به عنوان پشتیبان و معین 2 در شهرستان زهک حضور داشت گفت: براساس بازدیدهای میدانی که از قبل انجام شد و همچنین تعاملات و نیازسنجی‌هایی که هلال احمر استان مرکزی با مشارکت هلال احمر و آبفای شهرستان زهک انجام داد، مقرر شد این جمعیت با همکاری موسسه خیریه نیکان ماموت در سال جاری با همت و یاری خیرین و با هدف کاهش اثرات تنش‌های آبی در روستاهای محروم این شهرستان، 10 هزار متر لوله گذاری در 8 روستا  و نصب 10 دستگاه تصفیه آب در 10 روستای شهرستان زهک را انجام دهد.
Dina

اراک آلوده ترین شهر کشور طی ۶ ماه امسال

مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: تعداد روزهای آلوده اراک در شش ماهه امسال ۶۳ روز بوده که بر این اساس این شهر به عنوان آلوده ترین شهر کشور مطرح شده است. وی گفت، روز شنبه ۱۳ شهریور در کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی افزود: تعداد روزهای آلوده در سال گذشته ۵۷ روز بوده است و آمار ۶۳ روزه آلودگی هوا ظرف شش ماه در استان که در نیمه نخست امسال رخ داده، بی سابقه است و می طلبد که برای مدیریت فعالیت صنایع آلاینده جهت کاهش آلودگی هوا تدابیر ویژه ای اندیشیده شود.
Dina

صدای مهیب در منطقه توره شازند ناشی از تخلیه گاز بوده است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: صدای مهیب بامداد امروز در منطقه توره از توابع شهرستان شازند ناشی از تخلیه گاز توسط شرکت عملیات انتقال گاز منطقه هفت بوده است. وی اظهار داشت: این اتفاق که باعث نگرانی مردم و اهالی منطقه شده هیچ گونه خسارتی نداشته و اطلاع رسانی مبنی بر قطعی گاز تا ۴۸ آینده نیز صورت گرفته است.
Dina

اعمال برنامه خاموشی در استان مرکزی تا پایان تابستان قطعی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: اعمال برنامه خاموشی و قطع روزانه برق در این استان تا پایان تابستان برای همه مشترکان قطعی است. وی بیان کرد: نیاز فعلی استان مرکزی به مصرف روزانه برق یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات است اما تنها توان تامین ۸۰۰ مگاوات بارگیری وجود دارد و ۴۵۰ مگاوات مصرف اضافی باید با قطعی‌ها مدیریت شود.
Dina

سیلاب تصفیه‌خانه آب کلاردشت را از مدار خارج کرد

فرماندار کلاردشت با اشاره به جاری شدن سیلاب شب گذشته گفت: با ورود گل و لای به تاسیسات آبرسانی ، شرکت آب و فاضلاب ناگزیر به خارج کردن تصفیه‌خانه آب کلاردشت از مدار شد.
Dina

تدوین ۲ طرح اجرایی برای کاهش آلودگی هوای اراک نهایی شد

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تدوین ۲ طرح تاثیرگذار به منظور کاهش آلاینده‌های هوا و انجام اقدامات تکلیفی در راستای مهار آلودگی زیستی در کلانشهر اراک نهایی شده است.
Dina

جبران خسارت سیلاب به تاسیسات آب استان مرکزی ۱۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: سیلاب بهاره سال ۹۸ خسارات زیادی را به تاسیسات آبرسانی در مناطق مختلف استان وارد کرد که ترمیم این خسارات و پیش‌آمادگی برای حوادث احتمالی مشابه ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
Dina

دومین روز سفر به استان مرکزی | بازدید رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پروژه های مدیریت بحران شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با همراهی نماینده مردم شریف شهرستان های اراک، خنداب و کمیجان، شهردار و فرمانداران روند مدیریت بحران در این شهرستان ها را مورد ارزیابی قرار داد.
Dina

رئیس سازمان مدیریت بحران در اراک: ۲۰۰۰میلیارد تومان برای استمهال تسهیلات کشاورزان و گذر از خشکسالی تخصیص یافت

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: دو هزار میلیارد تومان برای استمهال تسهیلات کشاورزان و برای گذر از خشکسالی در نظر گرفته شده است. وی افزود: امسال با خشکسالی بسیار بی‌سابقه رو به رو هستیم که به تعبیر وزیر نیرو این خشکسالی در 50 سال گذشته بی‌سابقه بوده و نزدیک به 50 درصد کاهش بارندگی داریم به طوری که تغییر اقلیم زمان بارش، نوع بارش و پراکنش است که با خشکسالی‌ها مشکلات حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی و حیات وحش، جنگل‌ها و مراتع و بیابان‌زایی و گرد و غبار و از بین رفتن تالاب‌ها و پرندگان مهاجر وجود دارد.
1 2 3 4