کد خبر:75546
پ
Dina

تدوین ۲ طرح اجرایی برای کاهش آلودگی هوای اراک نهایی شد

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تدوین ۲ طرح تاثیرگذار به منظور کاهش آلاینده‌های هوا و انجام اقدامات تکلیفی در راستای مهار آلودگی زیستی در کلانشهر اراک نهایی شده است.

«علیرضا محرابیان» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تدوین سیاهه انتشار یکی از این طرح ها است که از سوی دانشگاه علم و صنعت ایران در راستای مشخص شدن سهم آلودگی صنایع مختلف به تفکیک نوع آلایندگی تا شعاع ۳۰ کیلومتری اراک گردآوری شده و به‌زودی اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: طرح دوم نیز شامل به‌روز رسانی بندهای تکلیفی طرح جامع کاهش آلودگی هوا بر مبنای اطلاعات پایه سال ۹۶ است که با همراهی پژوهشکده و توسعه پایدار سازمان حفاظت محیط زیست تهیه شده و نقشه راه برای بخش‌های مختلف در خصوص پیشگیری و مهار آلایندگی هوای اراک است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: طرح سیاهه انتشار مورد تایید سازمان محیط زیست کشور قرار گرفته اما، هنوز برای اجرا تحویل محیط زیست استان مرکزی نشده است و طرح دوم نیز در حوزه محتوای عملیاتی و راهبردهای تکلیفی به پایان رسیده و در انتظار تایید کارگروه کاهش آلودگی هوای این استان است.

محرابیان بیان کرد: پیش‌بینی شده مراحل اجرایی هر ۲ طرح از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ کلید بخورد و با اجرای آن‌ها شاخص‌های آلایندگی این کلانشهر که در طیف قابل ملاحظه‌ای از سال عامل افت کیفیت هوا می‌شود کاهش یافته و مردم از هوای بهتری برای زندگی و تنفس بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید
اکتشاف معادن ضرری برای محیط‌ زیست ندارد

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰ روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

 

منبع: ایرنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید