کد خبر:85832
پ
Dina

اعمال برنامه خاموشی در استان مرکزی تا پایان تابستان قطعی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: اعمال برنامه خاموشی و قطع روزانه برق در این استان تا پایان تابستان برای همه مشترکان قطعی است. وی بیان کرد: نیاز فعلی استان مرکزی به مصرف روزانه برق یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات است اما تنها توان تامین ۸۰۰ مگاوات بارگیری وجود دارد و ۴۵۰ مگاوات مصرف اضافی باید با قطعی‌ها مدیریت شود.

« محمد اله‌داد» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فشار بر شبکه برقرسانی در چند هفته اخیر بسیار زیاد بوده ، با این وجود همه تلاش به کار گرفته شد تا خاموشی برای مشترکان خانگی در حداقل ممکن باشد و بخشی از فشار با همراهی صنایع جبران شد اما، در روزهای اخیر با افزایش گرمای هوا مصرف برق در استان مرکزی تصاعدی رشد کرد و کمبود منابع تولیدی انرژی الکتریکی در حدی است که همه مشترکان اعم از صنعت، کشاورزی، خانگی، ادارات و عمومی باید مشمول اعمال خاموشی شوند.

وی بیان کرد: نیاز فعلی استان مرکزی به مصرف روزانه برق یک‌هزار و ۲۵۰ مگاوات است اما تنها توان تامین ۸۰۰ مگاوات بارگیری وجود دارد و ۴۵۰ مگاوات مصرف اضافی باید با قطعی‌ها مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: قطعی برق مختص تابستان نیست و بحران این بخش ادامه‌دار است و از دی ماه امسال نیز ممکن است برنامه خاموشی مجدد اعمال شود.

اله‌داد تصریح کرد: انتظار است مردم شرایط کنونی کشور را درک کنند و تا جای ممکن همراه مسئولان باشند و صرفه‌جویی را برای جلوگیری از کاهش زمان خاموشی‌ها در اولویت قرار دهند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر، دارای بیش از ۷۶۰ هزار مشترک برق است.

بیشتر بخوانید
تردد در جاده های شهرستان زرندیه با کندی انجام می شود

 

منبع: ایرنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید