Dina

اطلاعیه مدیریت بحران استان زنجان

با ورود سامانه جدید بارشی به استان زنجان ، مدیریت بحران استان اطلاعیه ای صادر کرد، اداره کل مدیریت بحران استان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به ورود سامانه جدیدی به استان که موجب بارش‌های خفیف تا متوسط برف به همرا وزش باد شدید در اغلب نقاط استان خواهد شد، احتمال وقوع کولاک در گردنه‌های استان دور از انتظار نیست.
Dina

نخستین رزمایش بزرگ سطح یک کشوری آمادگی مقابله با سیل در زنجان برگزار شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: نخستین رزمایش بزرگ سطح یک کشوری آمادگی مقابله با سیل در وزارت نیرو با حضور 17 اکیپ عملیاتی، به میزبانی استان زنجان برگزار شد.
Dina

سیل ۱۵/۵ میلیارد تومان به ابنیه فنی و راه‌های ارتباطی زنجان خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان، گفت: در پی بارش باران و و وقوع سیل اخیر مبلغ ۱۵/۵ میلیارد تومان به ابنیه فنی و راه‌های ارتباطی این استان آسیب و خسارت وارد آمد. وی افزود: راه های ارتباطی در واقع بیشترین بخش خسارت ناشی از جاری شدن سیلاب در این استان را به خود اختصاص داده و برآورد ریالی خسارت به سایر بخش ها اعم از قنات، کانال، باغات، کشاورزی، دامداری، مسکونی و معابر نیز انجام نگرفته و در واقع به صورت هکتار و تعداد بوده است که رقم آنها را باید از دستگاه‌های ذیربط ازجمله جهادکشاورزی جویا شد.
Dina

حضور اکیپ فوریت و حوادث برق بلافاصله بعد از وقوع سیل در روستای محمودآباد زنجان

مدیریت توزیع امور برق غرب زنجان پس از بارش شدید باران و تگرگ و قطع برق در روستای پایین دست محمودآباد، اکیپ فوریت و حوادث شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان بلافاصله در محل حضور یافت. وی افزود: بدنبال بارش فراوان باران و تگرگ در روستاهای بالادست وننق و ولیاران و به طبع آن جاری شدن سیلاب در روستای پایین دست محمودآباد و همچنین پیگیری بخشدار قره پشتلو، با هماهنگی مهندس فرج زاده مسئول امور برق این بخش ، اکیپ حوادث و فوریت برق غرب زنجان  با هدف ارزیابی و بررسی خسارت به تاسیسات برق در سریع ترین زمان ممکن به روستای یادشده مراجعه کرد.
Dina

سیل به ۱۸ واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرد سیل به ۱۸ واحد مسکونی روستایی خسارت وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران زنجان گفت: طی دو روز گذشته سیل به ۱۸ واحد مسکونی در روستاهای استان زنجان خسارت وارد کرد. وی افزود: ۱۲ روستای استان دچار سیل‌زدگی شد و سیل در روستاهای وننق، اورتا بلاغ، ولیاران و محمودآباد از توابع بخش قره پشتلو شهرستان زنجان، علم کندی، تبریزک، قلعه جوق سیاه منصور از توابع شهرستان ماهنشان و گلابر، ارکوین و قوریه از توابع شهرستان ایجرود جاری شد.
Dina

کاهش چشمگیر آتش سوزی در مراتع استان زنجان

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: امسال نسبت به سال های گذشته با کاهش چشمگیر آتش سوزی در مراتع استان زنجان مواجه هستیم. او با بیان اینکه کاهش میزان علوفه و ارائه آموزش به دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی و اهالی روستا‌ها از دلایل کاهش آتش‌سوزی در استان زنجان محسوب می‌شود، افزود: بیشترین دلیل آتش سوزی در زنجان عمدی بوده و گاهی نیز افرادی که از تفرجگاه‌ها استفاده می‌کنند دلیل آتش سوزی در مراتع استان زنجان بوده‌اند.
Dina

منابع آبی خدابنده وضعیت خوبی ندارد

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان حاضر زنگ خطر مشکل آب به صدا درآمده و امروزه این بحران شبیه به مسائل امنیتی شده و در این میان خدابنده به لحاظ منابع آبی وضعیت خوبی ندارد و این موضوع بارها در جلسات مختلف در حضور مسوولان استانی اعلام شده است.
Dina

سلام آب بر لب تشنه قزل‌اوزن

با رهاسازی آب سد آیدوغموش در رودخانه فصلی قزل‌اوزون، این رودخانه جان دوباره گرفت. رودخانه قزل‌اوزن در زمانی که هنوز تراژدی مرگ رودخانه‌ها در کشور به صدا در نیامده بود، یکی از پرآب‌ترین رودخانه‌های استان و پناه شالیزارها و باغ‌های بزرگ‌ترین باغ زیتون کشور بود که بارقه‌های امید را در دل کشاورزان رنجور و زحمت‌کش این دیار می‌تاباند.
Dina

۲۷۴ روستای زنجان در مسیر سیلاب

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲۷۴ روستای استان در مسیر سیلاب قرار دارندکه رانش زمین بعد از وقوع سیلاب محتمل است. وی با اشاره به وضعیت روستای سعید کندی و احتمال جابه جایی  اظهار کرد: یکی دیگر از این روستاها روستای «مرصع» با 105 خانوار است که کارشناسان بنا به دلایل مهمی مانند؛ قرار گرفتن واحدهای مسکونی فرسوده و غیرمقاوم در معرض خطر سیلاب های فصلی و رانش زمین، جابجایی کل روستا را ضروری دانسته اند و این کار در دستور کار قرار گرفته و از سال های گذشته آغاز شده است و 80درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
فاقد تصویر شاخص

آموزش‌های امداد و نجات؛ نقطه قوت کاهش حوادث

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: فراگیری آموزش‌های هلال‌احمر باید فرهنگ‌سازی شود تا در حوادث و بلایا شاهد کاهش خسارت‌های جانی و مالی باشیم. وی به آموزش‌های هلال‌احمر اشاره کرد و ادامه داد: آموزش از ارکان اصلی هلال‌احمر در فعالیت‌های بشردوستانه به شمار می‌رود که در همین راستا برای علاقه‌مندان آموزش کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات و آموزش همگانی به صورت رایگان ارائه می‌شود.
1 2 3 4