کد خبر:84553
پ
Dina

کاهش چشمگیر آتش سوزی در مراتع استان زنجان

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: امسال نسبت به سال های گذشته با کاهش چشمگیر آتش سوزی در مراتع استان زنجان مواجه هستیم. او با بیان اینکه کاهش میزان علوفه و ارائه آموزش به دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی و اهالی روستا‌ها از دلایل کاهش آتش‌سوزی در استان زنجان محسوب می‌شود، افزود: بیشترین دلیل آتش سوزی در زنجان عمدی بوده و گاهی نیز افرادی که از تفرجگاه‌ها استفاده می‌کنند دلیل آتش سوزی در مراتع استان زنجان بوده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کرامتی مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان، بااشاره به اینکه خشکسالی موجب کاهش علوفه در کوه‌ها شده است، گفت: امسال  بر خلاف سال های گذشته میزان آتش سوزی در استان زنجان کاهش چشمگیری داشته است.

او با بیان اینکه کاهش میزان علوفه و ارائه آموزش به دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی و اهالی روستا‌ها از دلایل کاهش آتش‌سوزی در استان زنجان محسوب می‌شود، افزود: بیشترین دلیل آتش سوزی در زنجان عمدی بوده و گاهی نیز افرادی که از تفرجگاه‌ها استفاده می‌کنند دلیل آتش سوزی در مراتع استان زنجان بوده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان شکارچیان را سومین عامل آتش سوزی در مناطق مختلف استان زنجان عنوان کرد و گفت: اغلب شکارچیان با دیدن شکار آتش را فراموش کرده و نسبت به خاموش کردن آن اقدام نمی‌کنند که این امر موجب آتش سوزی وسیع در برخی مناطق استان زنجان می‌شود.

کرامتی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون برای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع و منابع طبیعی استان زنجان جلسات متعددی برگزار شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بیشتر بخوانید
دستگاه‌های خدماتی و امدادی البرز به حالت آماده‌باش درآمدند
آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید