کد خبر:86623
پ
Dina

ابلاغ دستورالعمل های احتیاطی فصل سرما

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین از ابلاغ دستور العمل های احتیاطی آمادگی فصل سرما به دستگاه های اجرایی استان خبر داد و گفت: فصل بارش‌ها نزدیک است، مسئولین آماده‌ی اقدامات پیشگیرانه و مقابله باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین با اشاره به نزدیک شدن به فصل پاییز و شروع بارش‌ها در سطح استان گفت: استان قزوین با داشتن رودخانه‌های فصلی متعدد و اقلیم نیمه خشک و کوهستانی، پتانسیل بالایی در وقوع سیلاب و آبگرفتگی در پی بارش‌های شدید و ناگهانی دارد، از این رو اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات احتیاطی باید با جدیت در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

مهدیخانی افزود: فرمانداران و شهرداران محترم مراکز استان‌ها دستورالعمل اقدامات احتیاطی (آمادگی) آستانه فصول سرما ابلاغی به شماره ۹۱۵۷۵ مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۷ اعمال نمایند.

او اضافه کرد: پایش بهنگام مخاطرات جوی و اعلام هشدار‌های لازم به ذینفعان از قبیل کشاورزان و دامداران، زنبورداران و عموم مردم از طریق رسانه‌های محلی از جمله بندهای دستور العمل ابلاغی است.

مهدیخانی همچنین تشکیل مستمر جلسات ستاد بحران استانی وشهرستانی به منظور آمادگی حداکثری دستگاه‌های ذیربط و پاسخگویی به هنگام در شرایط اضطرار مدنظر است.

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: شناسایی مناطق پرریسک و اولویت دهی در برنامه‌های کاری به منظور تامین منابع مالی و بسیج تمام امکانات نیز در دستور العمل احتیاطی آمادگی ویژه فصل سرما مورد توجه قرار گرفته است.

او رصد و بازبینی دوره‌ای پل‌های کم ارتفاع با استفاده از دیده بان‌های محلی و دستگاه‌های اجرایی ذیربط جهت جلوگیری از انسداد مسیررودخانه، انحراف آب و… از موارد مهم اين دستورالعمل اقدامات احتياطی عنوان كرد.

بیشتر بخوانید
فرماندار: زمین لرزه بهاباد بدون خسارت بود

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین در پایان از هم استانی‌ها خواست تا هشدار‌های ایمنی را جدی گرفته و به توصیه‌های صادره از مراجع ذیصلاح عمل کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید