کد خبر:85725
پ
Dina

اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۷ حوضه آبخیز استان سمنان

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان از اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۷ حوضه این استان با هدف کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک خبر داد. وی افزود: تاکنون۱۲۳ سازه شامل سازه خاکی، سنگ و ملات، گابیون و… با هدف کنترل سیلاب، تغذیه آبخوان ها و جلوگیری از فرسایش خاک در سال ۱۳۹۹ اجرای شده است.

حسن غلامی رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان اظهار کرد: فعالیت‌های آبخیزداری با اهداف،مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز، کاهش فرسایش خاک و رسوب‌دهی، تغذیه سفره‌های زیرزمینی،کنترل هرز آب‌ها، کنترل سیلاب و بهره‌وری بهینه از نزولات آسمانی، ارتقاء آگاهی عمومی و توسعه مشارکت مردم و توسعه فعالیت‌های مطالعاتی اجرا می‌شود.

وی افزود: تاکنون۱۲۳ سازه شامل سازه خاکی، سنگ و ملات، گابیون و… با هدف کنترل سیلاب، تغذیه آبخوان ها و جلوگیری از فرسایش خاک در سال ۱۳۹۹ اجرای شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات صندوق توسعه در سال ۱۳۹۹ به میزان ۲۴۴ هزار و ۵۵۰ میلیون ریال در ۱۷ حوزه آبخیز اجرا شد ادامه داد: پروژه‌های صندوق توسعه به تفکیک شامل، حوزه چنداب و حبله رود(شهرستان گرمسار)، حوزه ده نمک و حبله رود(شهرستان آرادان)، حوزه آبگرم و حبله رود(شهرستان سرخه)، حوزه آسوران-جاشلوبار، چاشم و هیکوه (شهرستان مهدیشهر)، حوزه اگره ،کلاته و آستانه (شهرستان دامغان)، حوزه سورخان، دهملا، ابرسج-میقان و ابر (شهرستان شاهرود)، حوزه ارمیان، قدس، سودآغلن-باغچه و دشت دانیال (شهرستان میامی) است.

غلامی از عملیات اجرایی به حجم بیش از ۱۰۳ هزار مترمکعب است از محل اعتبارات صندوق توسعه خبر داد و اظهار کرد: امسال بیش از ۶۷هزار مترمکعب سازه خاکی، بیش از ۳۵ هزار مترمکعب سنگ و ملات، ۶۰۸ مترمکعب سرریز سنگ و ملاتی، ۶۸۰ متر مکعب گابیون و ۲۰۰ مترمربع بند سبک در این استان اجرایی شد.

بیشتر بخوانید
رزمایش تمرین ساعت صفر عملکردی در حادثه ریلی هلال‌احمر سمنان اجرا شد

رییس دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری منابع طبیعی وآبخیزداری استان عنوان کرد: با اجرایی شدن ۱۲۳ سازه از محل اعتبارت صندوق توسعه، ۴۰۶ هزار مترمکعب حجم مخزن ایجاد شده که این حجم مخزن ایجاد شده سالانه بیش از ۱میلیون و۴۰۰ هزار مترمکعب سیل را کنترل می کند و علاوه بر آن از خسارت به پایین دست جلوگیری می کند.ضمن اینکه این طرح‌ها باعث می شود آبخوان های سطح استان سالانه بیش از ۱۲۲ هزار مترمکعب تغذیه شوند .

 

منبع: ایسنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید