کد خبر:85662
پ
Dina

استقرار اورژانس دریایی؛ ضرورت تحقق‌نیافته در محمودآباد

استقرار اورژانس دریایی نیاز اساسی در ساحل محمودآباد است که از سال ۹۶ تاکنون با وجود اعلام آمادگی اورژانس زیرساخت‌های آن فراهم نشد. در این مدت هر از گاهی مسائل مربوط به آن در حد فضاسازی رسانه‌ای مطرح می‌شده اما زمینه ایجاد آن فراهم نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احساس نیاز برای ایجاد اوژانس دریایی از سال ۹۶ در استان مازندران و شهرستان محمودآباد مطرح شده است.

در این مدت هر از گاهی مسائل مربوط به آن در حد فضاسازی رسانه‌ای مطرح می‌شده اما زمینه ایجاد آن فراهم نشده است.

در روزهای اخیر ولی‌الله فرزانه نماینده مردم نور و محمودآباد در نشستی با مسؤولان اورژانس مازندران این موضوع را پیگیری کرده است.

در توضیحات مطرح شده توسط این نماینده مجلس آمده است در این دیدار مقرر شده که محل استقرار ساختمان ایستگاه توسط شهرستان تامین شود و مدیریت مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان نسبت به تجهیزات و امکانات اقدام کند.

در همین ارتباط یحیی صالح طبری رئیس اورژانس مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که آیا اورژانس دریایی در محمودآباد راه‌اندازی شده است، گفت: نه ـ  قرار است که راه‌اندازی شود.

وی با اعلام اینکه مجوزهای لازم برای راه‌اندازی اورژانس دریافت شده است، افزود: در این زمینه باید زیرساخت‌های لازم توسط شهرستان تامین شود.

رئیس اورژانس مازندران درباره جلسه برگزار شده با نماینده مجلس محمودآباد و نور، گفت: بحث راه‌اندازی در حال حاضر مطرح نیست اما برای راه‌اندازی نیاز به تامین زیرساخت‌ها است که باید تامین شود.

بیشتر بخوانید
سیلاب به بخش‌های های کشاورزی مازندران‌ خسارت زد

به گزارش فارس، مازندران ۴۸۷ کیلومتر ساحل دارد که بنا بر اظهارات مسؤولان استانی در ۳۸۷ کیلومتر طرح سالم‌سازی اجرایی شده است.

ضرورت استقرار اوژانس دریایی از این جهت حائز اهمیت است که سالانه میزان مراجعات به سواحل استان به ویژه غرب استان مازندران بسیار زیاد است.

افزایش تعداد غرقی‌های سواحل استان مازندران نیز سند گویایی برای ضرورت ایجاد اورژانس دریایی است که تنها در تیرماه سال جاری مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تعداد فوتی‌ها سواحل مازندران را ۳۱ نفر اعلام کرده بود.

آمارهای پزشکی قانونی و حجم بالای مراجعات به سواحل استان مازندران نشان از ضرورت جدی برای استقرار اورژانس دریایی نه تنها در سواحل محمودآباد بلکه در دیگر نقاط ساحلی دارد.

انتظار است که ولی‌الله فرزانه نماینده نور و محمودآباد همانطور که در انتشار خبر استقرار اورژانس دریایی تعجیل داشت و مسائل مطرح شده در جلسه پیگیری برای استقرار اورژانس را تعبیر به استقرار اورژانس کرده در پیگیری‌های بعدی هم سماجت به خرج داده و در دوران حضورش به عنوان نماینده مردم نور و محمودآباد از این ظرفیت رونمایی کند.

 

منبع: خبرگزاری فارسی

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید