کد خبر:86470
پ
Dina

بیش از ۱۸ هزار ماموریت کرونایی اورژانس آذربایجان شرقی

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی گفت: از شیوع کرونا تا به امروز کارشناسان این مرکز به ۱۸ هزار و ۷۰۰ مورد ماموریت کرونایی اعزام شدند که از این تعداد هفت هزار و ۴۰۰ ماموریت در سال جاری انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی، دکتر فرزاد رحمانی افزود: براساس آینن نامه پوشش فراگیر و خدمات استاندارد، زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار در کلانشهر‌ها ۱۲ دقیقه، در شهر‌های کوچک ۸ دقیقه و در جاده‌ها ۱۴ دقیقه است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد پایگاه‌های اورژانس در کلانشهر تبریز به ۳۳ پایگاه زمان رسیدن به بالین بیمار در تبریز ۱۱ دقیقه است که کمتر از میزان استاندارد تعریف شده است.

رحمانی خاطرنشان کرد: روزانه ۴۲۰ ماموریت توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ استان انجام می‌شود که از این تعداد ۱۰۰ مورد ماموریت کرونایی است که رقم آن در سال گذشته در این ایام ۲۵ مورد بود.

وی گفت: از زمان شیوع کرونا تا کنون ۲۸۷ نفر از همکاران اورژانس استان به بیماری کرونا مبتلا شدند که ابراهیم خلیلی از کارشناسان اورژانس کلیبر و عباس انصاری از کارشناسان اورژانس سراب شهید شدند.

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال میزان ماموریت‌های اورژانس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: در سال جاری ۱۱ هزار و ۵۱۸ مورد ماموریت تصادفی انجام شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۹ هزار و ۷۶۰ مورد بوده است.

دکتر رحمانی اضافه کرد: در این مدت ۱۴۴ مورد فوتی توسط کارشناسان اورژانس در صحنه تصادفات تایید ۱۰ هزار و ۱۲۹ مصدوم به بیمارستان منتقل و یک هزار و ۳۵۹ مصدوم نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

بیشتر بخوانید
قاتل نامرئی سال گذشته در آذربایجان‌شرقی ۷۸ قربانی گرفت

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد پایگاه‌های شهر تبریز را به ۴۵ مورد افزایش دهیم

رئیس اورژانس استان همچنین با اشاره به ضرب و شتم کارشناسان اورژانس توسط همراهان بیمار گفت: امسال ۸ مورد ضرب و شتم داشته ایم که از طریق حقوقی سازمان پیگیری می‌کنیم و متهم یکی از موارد ضرب و شتم همکاران در سال گذشته به حبس محکوم شد.

دکتر رحمانی با اشاره به اینکه متاسفانه گاه در اوج شلوغی و ترافیک کاری که همکاران ما درگیر انتقال بیماران بدحال هستند، تماس‌های کاذب با مرکز گرفته می‌شود اضافه کرد: روزانه ۲ هزار تماس با مرکز ۱۱۵ برقرار می‌شود که ۱۵ تا ۲۰ درصد آنها، مزاحمت‌های تلفنی است که براساس دستور قضائی این شماره‌ها مسدود می‌شوند.

وی اضافه کرد: در تماس‌های تلفنی، بیماران به چهار سطح تقسیم می‌شوند که برای سطح سفید مشاوره تلفنی و توصیه‌های لازم برای مراجعه به درمانگاه ارایه می‌شود، ماموریت سبز شامل درمان در صحنه بوده و در ماموریت‌های زرد و قرمز، بیمار بدحال است که باید آمبولانس سریع بر بالین بیمار حاضر و به مرکز درمان اعزام شود.

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی گفت: با توجه به ترافیک شهر تبریز سه دستگاه موتور آمبولانس در سطح شهر مستقر است که در صورت ترافیک بلافاصله بر بالین بیمار حاضر می‌شوند تا اقدامات لازم در سریع‌ترین زمان قبل از رسیدن آمبولانس انجام گیرد.

بیشتر بخوانید
دوره امداد کوهستان در مراغه برگزار شد

وی اظهار کرد: در بافت مرکزی تبریز تاسیس ۲ پایگاه اورژانس ضروری است که به دنبال زمین برای ساخت پایگاه هستیم و اگر خیّری زمین به اورژانس واگذار کند، آماده احداث پایگاه اورژانس هستیم.

دکتر رحمانی گفت: با همکاری مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ۲ مجتمع امدادی در محور خواجه – ورزقان و اتوبان تبریز- سهند در حال احداث است که با اتمام آن تا پایان سال اورژانس، هلال احمر، راهداری و پلیس در این مجتمع‌ها مستقر خواهند شد.

رئیس اورژانس استان ادامه داد: سه پایگاه ایل گلی، شهریار و لاله تبریز با همکاری مترو و چهار راه نادر و نصر با همکاری اتش نشانی ایجاد شده است و با همکاری بنیاد علوی یک پایگاه در نصیرکندی چاراویماق در حال احداث است.

وی با اشاره به همکاری خیران در ساخت پایگاه‌های جدید، گفت: یک پایگاه جدید در بناب شهرستان مرند و یک پایگاه نیز در سعید آباد بستان آباد توسط خیران در حال احداث است.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی

 

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید