کد خبر:86436
پ
Dina

سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر برای نجات پاراگلایدرسوار در سوادکوه/ جست‌وجوی شبانه ادامه دارد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمرگفت: با اعلام مفقودی یک پاراگلایدر سوار در سوادکوه، تیم‌های امدادکوهستان، سگ‌های زنده یاب و یک فروند بالگرد هلال‌احمر به منطقه اعزام شده و در حال حاضر هم عملیات جست‌وجو و نجات شبانه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: صبح امروز سه شنبه ۲۳ شهریورماه، گزارشی مبنی بر مفقود شدن یک خلبان پاراگلایدر، در آسمان سوادکوه به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر استان مازندران اعلام و پس از اطلاع از حادثه دو تیم امداد و نجات کوهستان سوادکوه به محل حادثه اعزام شد.
ولی پور تصریح کرد: در ادامه علاوه بر اعزام ۳ تیم از قائم شهر، بابل و سوادکوه و همچنین تیم سگ های زنده یاب به محل حادثه، هماهنگی برای اعزام ۵ تیم سگ های زنده یاب انجام و سه تیم از سازمان امدادونجات و دو تیم از هلال‌احمر استان تهران نیز اعزام شدند.
ولی پور ادامه داد: یک فروند بالگرد هم از سازمان امدادونجات هلال‌احمر به منطقه اعزام شد که با وجود انجام ۶ سورتی پرواز در حدود ۳ ساعت و ۴۵ دقیقه، به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی پروازش را متوقف کرده و ادامه عملیاتش را فردا در صورت مساعد بودن هوا ادامه خواهد داد.
او در پایان گفت: در حال حاضر امدادگران شامل ۴ تیم کوهستان و تیم سگ‌های زنده یاب مازندران به صورت شبانه عملیات جست‌وجو و نجات را ادامه می‌دهند.
بر اساس اطلاعات به دست آمده از محل حادثه در نزدیکی بابل، این خلبان از ناحیه پا دچار مصدومیت شده اما حال عمومی‌اش خوب است.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر
بیشتر بخوانید
برف و کولاک در ۱۷ استان کشور؛ تلاش برای بازگشایی راه‌ها
آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید