کد خبر:7308
پ
فاقد تصویر شاخص

مهار حریق جنگل‌ها برعهده سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است

لطیفی گفت: مهار حریق جنگل‌ها برعهده سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، محمد فرید لطیفی معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طبق قانون مهار آتش سوزی و اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع کشور برعهده سازمان […]

لطیفی گفت: مهار حریق جنگل‌ها برعهده سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، محمد فرید لطیفی معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طبق قانون مهار آتش سوزی و اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع کشور برعهده سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است.
وی با بیان اینکه وزارت دفاع و سازمان نیرو‌های مسلح نیز در بحث تامین بالگرد‌ها جهت آب پاشی و اطفاء حریق نیز هماهنگی‌های لازمه صورت گرفته است، افزود: در رابطه با مهار حریق اعتباراتی را به دولت پیشنهاد دادیم.
لطیفی تصریح کرد: پارسال برای پایش اطفاء حریق جنگل با کمک دستگاه‌های دیگر تا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال پیشنهاد اعتبار دادیم.
به گفته معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، امسال تا سقف ۲۰ میلیارد ریال پیشنهاد اعتبار برای تامین و نصب سبد‌های آب پاش، فریز و سوخت هلی کوپتر‌ها داده شده تا برای اطفاء حریق جنگل‌ها از آن استفاده شود.
لطیفی افزود: مطابق قانون مدیریت بحران وظیفه یک نهاد یا دستگاه در کشور نیست و بایستی تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های رسمی کشور در امر مقابله با رخدادهای طبیعی پای کار بیایند و از گسترش خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

منبع: پایگاه اینترنتی استانداری خراسان جنوبی

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید