کد خبر:86598
پ
Dina

برگزاری دوره توان‌افزایی کوهستان ویژه بانوان نجاتگر درمیان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان از برگزاری دوره توان افزایی کوهستان ویژه بانوان نجاتگر هلال احمر این شهرستان خبر داد. وی ادامه داد: برگزاری دوره های توان افزایی و بازآموزی یکی از برنامه های بسیار مهم و مستمر برای نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر است که نجاتگران و امدادگران شهرستان درمیان با برگزاری این دوره ها توان امدادی و آمادگی جسمانی خویش را ارتقا می دهند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، جواد مرادی در حاشیه برگزاری دوره توان افزایی کوهستان اظهار کرد: آموزش عملی و مهارتی نجاتگران در راستای مسئولیت تیم های عملیاتی باعث ارتقاء بهبود توان انجام کار گروهی، تقویت نقاط قوت، شناسایی و رفع نقاط ضعف، افزایش اثربخشی و سرعت عمل پاسخگویی نجاتگران در حوادث و سوانح مختلف می شود.

وی ادامه داد: برگزاری دوره های توان افزایی و بازآموزی یکی از برنامه های بسیار مهم و مستمر برای نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر است که نجاتگران و امدادگران شهرستان درمیان با برگزاری این دوره ها توان امدادی و آمادگی جسمانی خویش را ارتقا می دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان با اشاره به برگزاری دوره توان افزایی کوهستان در این شهرستان، افزود: این دوره با حضور ۱۲ نفر از نجاتگران خواهر تیم امداد و نجات کوهستان با هدف افزایش آمادگی جسمانی و مهارت های امدادی و عملیاتی در حوادث کوهستان در محل کوه های مومن آباد شهرستان درمیان برگزار شد.

وی با اشاره به ارائه تعاریف و مطالب مربوط به کوه و ایمنی در کوهستان در این برنامه آموزشی، گفت: در این دوره توان افزایی نجاتگران ضمن مرور بر آموخته ها، نقاط ضعف خود را برای خدمت رسانی بهتر و پاسخگویی مناسب در حوادث نیز رفع کردند.

بیشتر بخوانید
خدمات گسترده هلال احمر درسراسر کشور قابل تقدیر است

مرادی با بیان اینکه این دوره به مدت سه روز با همکاری هیات کوهنوردی برگزار شده است، عنوان کرد: در این دوره نجاتگران با انواع تجهیزات فرود و صعود و همچنین انواع گره ها و… ها آشنا شدند.

منبع: روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید