کد خبر:26778
پ
Dina

سیلاب بیش از هشت هزار میلیارد ریال خسارت به استان یزد وارد کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: بر اساس برآوردهای اولیه میزان خسارات ناشی از سیلاب هفته گذشته در برخی از مناطق استان بیش از هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری یزد گفت: بر اساس برآوردهای اولیه میزان خسارات ناشی از سیلاب هفته گذشته در برخی از مناطق استان بیش از هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

 محمدحسین امامی  در جریان دومین بازدید یک هفته اخیر از مناطق خسارت دیده از سیلاب  ابرکوه، اظهار داشت: از این میزان خسارت بیش از نیمی از آن در حوزه کشاورزی و دامداری بوده که بخش عمده آن مربوط به شهرستان های ابرکوه ، تفت و خاتم است .

وی تصریح کرد:خسارات سیلاب در حوزه کشاورزی ، مسکن ، راه ارتباطی روستایی و جاده بین مزارع ، زیرساخت ها آب ، برق ، قنوات و تاسیسات شهری و روستایی بوده است.

امامی با بیان اینکه بیش از سه هزارو ۶۵۰ میلیارد ریال خسارت به بخش های مختلف کشاورزی ، مسکن و زیرساخت های ابرکوه وارد شده، افزود: این شهرستان بیشترین حجم خسارت را در بخش کشاورزی داشته است.

مدیرکل مرکز مدیریت بحران یزد از پیش بینی ترسالی از سوی سازمان هواشناسی برای استان یزد خبرداد و مدعی شد: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۰ چندین مرحله بارش باران و برف در استان رخ می‌دهد.

کشاورزان و دامداران برای بیمه محصولات و دام اقدام کنند

وی سیلاب هفته گذشته را هشدار جدی برای کشاورزان و دامداران دانست و خاطر نشان کرد: بهره برداران بخش کشاورزی باید بیش از پیش نسبت به بیمه محصولات و اقدامات پیشگیرانه در انتقال دام های خود به مکان های مطمئن  توجه کنند.

بیشتر بخوانید
هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۴/۹| هشدار وقوع سیلاب در ۱۲ استان/ گرمای ۵۰ درجه در برخی استان‌ها

امامی همچنین تصریح کرد: تداوم بارش باران و برف ، هشداری برای مسوولان است تا برای جلوگیری از خسارت ها ، قبل از وقوع حوادث طبیعی ، نقاط حادثه خیز شهرهاستان ها را شناسایی کنند و اقدامات پیشگیرانه اصولی را انجام دهند.

وی تصریح کرد::  شهروندان بایستی آمادگی کامل داشته باشند و از حضور در مسیل رودخانه ها دوری کنند و در مناطقی که درحاشیه سیلاب است و سابقه جاری شدن سیل را دارد، اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

منبع: سازمان مدیریت بحران کشور

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید