کد خبر:25418
پ
Dina

نقاط سیلابی اتوبان کرج – تهران در البرز ایمن سازی می شود

مدیرکل مدیریت بحران استان البرز گفت: نقاط سیلابی اتوبان کرج – تهران و منطقه جهان نما با توجه به بارش های پیش رو برطرف و ایمن سازی می شود.

دکتر محمد رضا فلاح نژاد افزود: سال گذشته بخشی از معابر و خیابان های شهری در منطقه گرمدره و سازه های منابع طبیعی در شهرک جهان نما در اثر بارش های شدید باران و وقوع سیلاب دچار خسارت جزیی شد.

فلاح نژاد اضافه کرد : این خسارت ها از نظر مالی چندان قابل توجه نبوده اما در روند عبور و مرور خودرو های این مسیر پرتردد اختلال ترافیکی ایجاد کرد .

وی اظهار داشت: براین اساس با هماهنگی دستگاه های اجرایی متولی در زمینه مهار سیلاب نسبت به لایروبی مسیل های سیل گذر ذیل اتوبان کرج – تهران توسط راهداری ، اجرای طرح آبخیزداری در منطقه جهان نما و رفع ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه گرمدره اقدامات موثری در دست انجام قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین وضعیت جغرافیایی موجود روان آب ها به ویژه  نهر« زرنان» که به علت تصرفات غیر قانونی و ساخت و ساخت غیر مجاز در حریم این نهر سبب نفوذ آب به منازل مسکونی و معابر منطقه کوهک گرمدره می شود در دست بررسی است.

فلاح نژاد تاکید کرد: بررسی حوادث طبیعی ناشی از بارش های شدید سال گذشته به صورت ویژه در سال جاری با اجرای طر ح های مطالعاتی مد نظر قرار گرفته است.

روزانه بیش از ۲۲۰ هزار دستگاه خودرو در آزاد راه تهران – کرج تردد می کند.

بیشتر بخوانید
سیلاب سبب انسداد موقتی محور هراز شد

منبع: سازمان مدیریت بحران کشور

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید