کد خبر:86801
پ
Dina

رزمایش زلزله وزارت نیرو در استان البرز برگزار شد

رزمایش تمرین-آموزشی زلزله وزارت نیرو درمنطقه مرکزی شمال کشور با رویکرد مقابله با خسارت‌های وارد شده به تاسیسات آب و برق دراستان البرز برگزار شد.

ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل آبفای البرز درخصوص انجام این رزمایش اظهار کرد: زلزله، سیل، خشکسالی، رانش زمین و … از جمله تهدیدهایی هستندکه در اثر وقوع آنها، تاسیسات متعدد آب وفاضلاب خسارت خواهند دید وآبفا را در ارایه خدمات به مردم با مشکل مواجه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دراین رزمایش که از صبح روز سه شنبه چهارم آبان برگزار شد، شرکت‌های آبفای تهران، همدان ، قم، قزوین، مرکزی و مازندران به عنوان استان‌های معین یاری رسان آبفای البرز بودند که در محل‌های عملیاتی خود حاضر و با موفقیت به وظایف خود عمل کردند.

مدیرعامل آبفای البرز مهمترین هدف اجرای این مانور را تمرین بررسی میزان اثربخشی وکارایی نیروهای آبفا در برابر وقوع زلزله عنوان کرد وگفت: ایجاد هماهنگی لازم بین دستگاه‌های صنعت آب و برق در راستای مدیریت بحران و ایجاد مهارت واعتماد به نفس در همکاران و شناسایی کمبودها و نقاط ضعف و ایجاد آمادگی حداکثری برای مقابله با زلزله وکنترل آن از اهداف اصلی این رزمایش بوده است.

وی توضیح داد: شش استان معین آبفای البرز دراین عملیات به رفع انسداد شبکه فاضلاب، سه راه گیری برروی خطوط انتقال وتوزیع آب در مهرشهر و نصب شیرخط بر روی یکی از مخازن رجایی شهر اقدام کردند و از سوی ارزیابان وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفای کشور مورد ارزیابی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید
جای خالی «زلزله » در سیل وعده‌ها

 

منبع: ایسنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید