کد خبر:86845
پ
Dina

دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران البرز به حالت آماده باش در آمدند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد که به دنبال هشدار هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی به استان ، دستگاه های اجرایی و امدادی عضو ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران البرز به حالت آماده باش درآمدند.

محمد رضا فلاح نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس اعضای ستاد پیشگیری ، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان البرز ضمن آگاهی از وضعیت جوی اعلام شده ، اطلاع رسانی و هشدار به موقع از طریق رسانه های جمعی تمهیدات مورد نیاز به ویژه در مناطق

کوهستانی را پیش بینی کرده اند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز تاکید کرد: همکاری با نیروهای امدادی ، راهداری، امورحمل و نقل جاده ای ، پلیس راه ، راهور و عوامل مردمی استان البرز در این زمینه مورد انتظار و الزام خواهد بود .

وی ادامه داد: طبق پیش بینی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات و جاده های کوهستانی به صورت کولاک برف و وزش باد شدید و در دشت البرز مرکزی رگبار ساعتی، رعد و برق ، پاره ای نقاط تگرگ را شاهد خواهیم بود._

فلاح نژاد گفت: پس از خروج سامانه بارشی یاد شده کاهش محسوس چهار تا ۸ درجه ای دما مورد انتظار است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز بیان داشت: این سامانه از امروز پنجشنبه ۲۳ دیماه وارد البرز شده و تا عصر یکشنبه ۲۶ دیما ه فعال است.
وی یادآورشد: اختلال تردد به دلیل کولاک برف ، یخبندان و لغزندگی سطح جاده و سقوط بهمن،آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن موقت مسیل های فصلی و رودخانه ها و اختلال در تردد از جمله مخاطره این سامانه پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید
هلال احمر آذربایجان شرقی به پهپاد مجهز شد

وی تاکید کرد: کوهنوردان با توجه به فعالیت سامانه بارشی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی خودداری کنند.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: همراه داشتن وسایل ایمنی مانند زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی حین گذر از ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، خودداری از توقف و تردد غیر ضروری در جاده های کوهستانی و دامنه ها به دلیل سقوط بهمن و ریزش سنگ از دیگر توصیه ها در این زمینه به شمار می رود.

فلاح نژاد گفت: با توجه به ماندگاری دمای کمینه صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد پس از خروج سامانه ، هر گونه عملیات بتن ریزی مطابق با آیین نامه بتن با مخاطره یخ زدگی همراه خواهد بود و کشاورزان و بهره برداران مرتبط باید با توجه به کاهش محسوس دما تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

 

منبع: ایرنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید