Dina

برگزاری دوره توان‌افزایی کوهستان ویژه بانوان نجاتگر درمیان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان از برگزاری دوره توان افزایی کوهستان ویژه بانوان نجاتگر هلال احمر این شهرستان خبر داد. وی ادامه داد: برگزاری دوره های توان افزایی و بازآموزی یکی از برنامه های بسیار مهم و مستمر برای نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر است که نجاتگران و امدادگران شهرستان درمیان با برگزاری این دوره ها توان امدادی و آمادگی جسمانی خویش را ارتقا می دهند.
Dina

زلزله «خور» هیچ گونه خسارتی نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: خوشبختانه زلزله ساعاتی پیش درحوالی خور هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است. وی با بیان اینکه این زلزله در عمق ۲۱ کیلومتری زمین رخ داده است، عنوان کرد: خوشبختانه این زلزله هیچ گونه خسارت جانی و مالی به دنبال نداشته است.
Dina

گرد و غبار، نفس ۴ شهرستان خراسان جنوبی را تنگ کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه در روزهای اخیر هوای چهار شهرستان استان در وضعیت ناسالم قرار گرفت، گفت: شاخص کیفیت هوا به بالای ۱۵۰ برای این شهرستان‌ها رسید که برای گروه‌های حساس خطرناک است. وی با بیان اینکه آلودگی هوای خراسان جنوبی با گرد و غبار و ذرات معلق قابل پیش بینی بود و نسبت به سال گذشته در حوزه تعداد روزها و شدت، افزایش هم خواهیم داشت، تصریح کرد: با توجه به خشکسالی و کم بارشی امسال پیش بینی می‌شود تعداد روزهای ناسالم و کم کیفیت هوا نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد؛ همانگونه که در پنج ماه گذشته افزایش داشته است.
Dina

یک کشته و ۱۶ مجروح در تصادف اتوبوس و تریلی

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی گفت: در حادثه تصادف اتوبوس و تریلی که بامداد شنبه در محور فردوس-بجستان رخ داد، ۱۶ نفر مجروح شدند و یک نفر جان باخت. وی افزود: این حادثه ساعت ۳:۲۵ بامداد در محور فردوس به بجستان در کیلومتر ۳۰ گردنه افغو رخ داد که بر اثر این حادثه ۱۶ نفر مجروح شده و یک نفر جان باخت که مجروحان به بیمارستان فردوس منتقل شدند.
Dina

عشق آباد در خراسان جنوبی لرزید

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۱ صبح امروز سه شنبه دوم شهریورماه ساعت ۰۷:۰۵ عشق آباد در خراسان جنوبی را لرزاند. عمق این زمین لرزه در ۱۱ کیلومتری زمین بوده است.
Dina

سایه توفان بر زمین‌های کشاورزی خراسان جنوبی

کشاورزان و بهره‌برداران خراسان جنوبی در حالی سالی سخت و پر فراز و نشیب را به علت خشکسالی و کم‌آبی می‌گذرانند که وزش بادهای شدید و توفان در هفته‌های اخیر نیز خسارات متعددی را در این استان برجا گذاشته است.
Dina

خسارت ۲۷۰ میلیارد تومانی طوفان به خراسان جنوبی

مدیرکل مدیرت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: طوفان در دو هفته گذشته بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده است. و افزود: ۹۰ درصد از این خسارت‌ها مربوط به باغ‌ها و مزارع است.
Dina

عشایر خراسان جنوبی گرفتار خشکسالی بی‌سابقه

کاهش ۵۶ درصدی بارندگی، خشک شدن ۲۴۰ حلقه چاه مالداری، چنبره خشکسالی بر ۸۰ درصد از مراتع، کمبود و گرانی علوفه باعث شده که عشایر خراسان جنوبی سال سختی را در خشکسالی بی‌سابقه نیم قرن اخیر تجربه کنند و برای کاهش اثرات ناشی از خشکسالی و کم‌آبی بیش از پیش نیازمند حمایت هستند.
Dina

طوفان ۱۵ میلیارد ریال به زیرساخت های خراسان جنوبی خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اثر وزش باد شدید و طوفان روزهای اخیر، بیش از ۱۵ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های استان وارد شده است.
Dina

آماده باش ۷۶ تیم امدادی در خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به این که وضعیت جوی استان مناسب نیست و احتمال خسارت وجود دارد ۷۶ تیم امدادی در حالت آماده باش هستند.
1 2 3 15