کد خبر:86774
پ
Dina

تخصیص اعتبار برای مناطق زلزله زده اندیکا

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از تخصیص اعتبار برای مدارس مناطق زلزله زده اندیکا خبر داد. او با بیان اینکه در اندیکا ۱۰ مدرسه تخریبی هستند و آسیب‌دیدگی آن‌ها در حدی است که باید تخریب و مجددا مدرسه احداث شود. از این ۱۰ مدرسه، ۷ مدرسه در مناطقی قرار دارند که مسیر مواصلاتی ندارد و برای جا به جایی کانکس باید از هلی برد هلال احمر استفاده کنیم، افزود: سه مدرسه دیگر نیز متعلق به سد شهید عباسپور و وزوارت نیرو هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی قربانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: در بازدیدی که اخیرا رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از مدارس آسیب دیده از زلزله داشت، مقرر شد که یک میلیارد تومان به این مدارس کمک شود و جمعا ۸۴ مدرسه که شامل ۶۰ مدرسه در اندیکا و ۲۴ مدرسه در ایذه است، آسیب دیدند.

او با بیان اینکه در اندیکا ۱۰ مدرسه تخریبی هستند و آسیب‌دیدگی آن‌ها در حدی است که باید تخریب و مجددا مدرسه احداث شود. از این ۱۰ مدرسه، ۷ مدرسه در مناطقی قرار دارند که مسیر مواصلاتی ندارد و برای جا به جایی کانکس باید از هلی برد هلال احمر استفاده کنیم، افزود: سه مدرسه دیگر نیز متعلق به سد شهید عباسپور و وزوارت نیرو هستند.

قربانی با اشاره به اینکه در بخش مرکزی اندیکا نیز تعدادی مدرسه تخریب شده‌اند که باید مجددا احداث شوند، تصریح کرد: برای مناطق آسیب‌دیده میز، نیمکت و دیگر امکانات مورد نیاز برای تحصیل دانش‌آموزان را ارسال کرده‌ایم و از طرفی قرار است برای تعمیر و تجهیز مدارس آسیب‌دیده از وزارت نفت نیز کمک شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان تصریح کرد: از خیرین مدرسه ساز و نیکوکاران نیز درخواست می‌کنیم که در احداث و تجهیز مدارس آسیب‌دیده اندیکا و ایذه کمک کنند.

بیشتر بخوانید
سازمان مدیریت بحران به کم آبی خوزستان واکنش نشان داد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید