کد خبر:86614
پ
Dina

افزایش سقف تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی پیگیری می‌شود

معاون اداره کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: سقف تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده استان به ازای هر واحد مسکونی روستایی ۸۰۰ میلیون ریال مصوب شده است که پیگیر هستیم تا این رقم به بیش از یک میلیارد ریال افزایش یابد.

صادق رمضان زاده روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستاییان از پایین بودن سقف تسهیلات بازسازی گلایه دارند از این رو پیگیری هایی در این زمینه انجام شده است که امید می رود نتیجه بخش باشد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات، پایین بودن تعداد تسهیلات مصوب شده است در زلزله بهار امسال هزار و ۳۰۲ واحد مسکونی به علت خسارت های وارد شده نیاز به بازسازی و یا تعمیر پیدا کرد اما شمار تسهیلات مصوب شده برای بازسازی تنها ۷۹۵ فقره است.

معاون اداره کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در زلزله بهار امسال یکهزار و ۲۴۵ واحد مسکونی در روستاها و شهرها نیاز به بازسازی و ۵۷ واحد نیاز به تعمیر پیدا کرده است و بر این اساس بیش از ۴۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده از دریافت تسهیلات بازمی ماند.

وی اظهار داشت: برای بازسازی ۱۴۵ واحد مسکونی شهری یک میلیارد ریال برای هر واحد و در مجموع ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار پرداخت می شود و برای بازسازی ۶۵۰ واحد مسکونی روستایی به هر واحد ۸۰۰ میلیون ریال و در مجموع ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی در اختیار قرار می گیرد.

معاون اداره کل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با اشاره به خسارت زلزله هفته گذشته به ۱۱۷ واحد مسکونی در روستاهای فاروج گفت: پرداخت تسهیلات بازسازی به این روستاییان باید در نشست هیات دولت مصوب شود.

بیشتر بخوانید
نصب ۲۷۱ چادر و امدادرسانی به ۱۰۸۸ نفر در زلزله سنخواست

به گزارش ایرنا، ۲۹ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای ساخت ۱۴۵ واحد مسکونی شهری مصوب شد که به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار پرداخت می شود، همچنین ۱۳۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای ساخت ۶۵۰ واحد مسکونی روستایی پرداخت می شود که به ازای هر واحد تا ۲۰۰ میلیون ریال در اختیار آسیب دیدگان قرار می گیرد.

همچنین هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تجاری منظور شده و به ازای هر واحد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت می شود علاوه بر آن ۲۹ میلیارد ریال کمک هزینه اسکان موقف برای تامین ۱۴۵ واحد مسکونی شهری مصوب شده و به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت می شود، ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک هزینه اسکان موقت ۶۵۰ واحد مسکونی روستایی مصوب شده که به ازای هر واحد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

۶۸۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسیهلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جبران خسارت های زلزله در شهرستان های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان با ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید
آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در حین ماموریت واژگون شد

برای تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود و در مجموع ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار تسهیلاتی با سود و کارمزد پنج درصد و بازپرداخت هفت ساله مصوب شده است.

زلزله ۵.۵ ریشتر ساعت ۳.۳۴ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری در عمق ۱۰ کیلومتری شهر سنخواست در شهرستان جاجرم استان خراسان شمالی را لرزاند و پس از آن در مدت ۲۴ ساعت بیش از ۳۰ بار سنخواست، شوقان و برخی مناطق اطراف شاهد پس لرزه هایی به بزرگی ۲ تا ۴ ریشتر بود.

 

منبع: ایرنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید