کد خبر:63203
پ
Dina

تقویت تاب آوری اجتماعی در دوران کرونا یک ضرورت است

معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: تقویت تاب آوری اجتماعی در دوران کرونا یک ضرورت است، وی با بیان اینکه کرونا را می توان بحران قرن نامگذاری کرد خواستار برنامه ریزی برای دوران پسا کرونا شد و گفت: باید درکارگروه اجتماعی از تمام ظرفیت های موجود برای کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از وقوع کرونا بهره گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، الیاس فتاحی روز یکشنبه در نشست کارگروه آسیب های اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده با اشاره به شرایط کرونا در جامعه و تاثیرات عمیق آن بر مسایل اجتماعی اظهار داشت: شیوع کرونا مسائل اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش تاب آوری در جامعه شده، ضرورت دارد در دوران پسا کرونا با توسعه تحقیق و پژوهش زمینه کاهش آسیب های اجتماعی فراهم آید.
وی با بیان اینکه کرونا را می توان بحران قرن نامگذاری کرد خواستار برنامه ریزی برای دوران پسا کرونا شد و گفت: باید درکارگروه اجتماعی از تمام ظرفیت های موجود برای کاهش آسیبهای اجتماعی ناشی از وقوع کرونا بهره گرفت.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری با تاکید بر خرد جمعی برای رسیدن به جامعه‌ای سالم و پویا گفت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، تلاش برای کاهش آسیبهای اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده و ایجاد نشاط در جامعه شد.
وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی متنوع هستند و با تغییر شرایط، نوع جدیدی از آسیب ها نیز بروز می کنند گفت: تقویت فرهنگ کتابخوانی در سطح جامعه باعث افزایش تاب آوری و کاهش آسیب های اجتماعی می شود چرا که کتاب و فرهنگ مطالعه درمانگر روح است و جلا دهنده روان.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با قدردانی از تلاش مجموعه دستگاههای فرهنگی خواستار اجرای برنامه های مناسب در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در استان شد و بیان کرد: افزایش و تقویت تاب آوری نیاز ضروری جامعه و خانواده ها در برابر آسیب های اجتماعی در این شرایط کرونایی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش اقدامات میراث فرهنگی چه در زمینه ثبت آثار تاریخی و میراث ناملموس فرهنگی و چه در سطح ملی و چه در سطح جهانی قابل تقدیر دانست و گفت: میراث فرهنگی متعلق به کل نسل ها و کل بشریت است و آثار تاریخی انتقال دهنده فرهنگ هستند و ثبت این آثار باعث می شود به بوته فراموشی سپرده نشوند و هم از نظر ملی و هم از نظر جهانی مورد توجه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید
امهال بدهی تسهیلات مناطق زلزله زده در گرو همت نمایندگان مردم در مجلس است

 

منبع: استانداری ایلام

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید