کد خبر:62462
پ
Dina

اورژانس استان مرکزی به سامانه پزشکی از راه دور مجهز شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه این افتتاح گفت: ۳۸ دستگاه آمبولانس در مرحله اول برای تجهیز امکانات لازم پزشکی از راه دور اورژانس ۱۱۵ در نظر گرفته شده و تا ظرفیت ۶۰ دستگاه نیز پیش بینی شده است، وی اظهار داشت: ۳۸ دستگاه و تجهیزات لازم در آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ استان نصب می‌شود و کارشناسان اورژانس به محض حضور بر بالین حادثه دیدگان اطلاعات بیمار مانند نوار مغزی و قلبی بیمار را به پزشک متخصص مقیم در مراکز ارسال و دستور درمان مانند تزریق و داروهای تخصصی را دریافت می کنند که این امر از بروز خطرات ناشی از حوادث می‌کاهد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه این افتتاح به خبرنگار ایرنا گفت: ۳۸ دستگاه آمبولانس در مرحله اول برای تجهیز امکانات لازم پزشکی از راه دور اورژانس ۱۱۵ در نظر گرفته شده و تا ظرفیت ۶۰ دستگاه نیز پیش بینی شده است.

دکتر «پریا بهرامی» افزود: ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین ۳۸ دستگاه و تامین سامانه مورد نیاز آن هزینه صرف شده است.

وی اظهار داشت: ۳۸ دستگاه و تجهیزات لازم در آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ استان نصب می‌شود و کارشناسان اورژانس به محض حضور بر بالین حادثه دیدگان اطلاعات بیمار مانند نوار مغزی و قلبی بیمار را به پزشک متخصص مقیم در مراکز ارسال و دستور درمان مانند تزریق و داروهای تخصصی را دریافت می کنند که این امر از بروز خطرات ناشی از حوادث می‌کاهد.

به دانشی که پزشک را با هر مرکز بهداشتی، درمانی مرتبط می سازد، تله مدیسین می گویند.

امروزه برای اعمال مراقبت های بهداشتی از تکنولوژی استفاده شده است که با کمک آن به بیمارانی که در راه های دور زندگی می کنند و امکانات لازم برای درمان را ندارند، خدمات رسانی می‌شود.

به دلیل اینکه در مواقع ضروری و حساس حوادث طبیعی و غیر مترقبه، دسترسی به فوریت های پزشکی دشوار است با وجود تله مدیسین می توان راه را کوتاه کرده و عملیات کمک را با سرعت بیشتری انجام داد.

بیشتر بخوانید
گاز مونوکسید کربن در اردبیل ۲ قربانی گرفت

۵۸ پایگاه اورژانس زمینی یک پایگاه هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری در استان مرکزی خدمات‌رسانی دارد.

 

منبع: ایرنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید