کد خبر:62260
پ
Dina

طرح هدایت سیلاب‌های فصلی محور قم – سلفچگان عملیاتی شد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: به منظور مهار و هدایت سیلاب‌های فصلی، طرح احیا، تعریض و لوله گذاری کانال پل مجتمع ماهان تندیس واقع در کیلومتر چهار باند رفت بزرگراه قم – سلفچگان به مرحله اجرا درآمد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم، اکبر نوروزپور در گفت وگویی افزود: این طرح به صورت امانی و با بهره مندی از ظرفیت فنی عوامل اجرایی و استفاده ازماشین آلات راهداری استان، از اول اردیبهشت ماه امسال اجرایی شد.

وی اظهار داشت: به دلیل قدیمی بودن کانال هدایت آب به پل آبرو روبروی مجتمع ماهان تندیس واقع در کیلومتر چهار باند رفت بزرگراه قم – سلفچگان، متاسفانه در فصول بارشی سال شاهد جاری شدن سیلاب محدوده تپه سلام – تقاطع خرمشهر بر سطح سواره رو این محور بوده ایم.

وی افزود: طی سال گذشته نیز در راستای اجرای طرحی جامع به تنقیه پل‌های آبرو واقع در محور قم – سلفچگان اقدام شد که به دلیل ضیق وقت، اجرای این طرح در کانال پل ماهان تندیس به زمانی دیگر موکول شد.

نوروزپور پل زیرگذر روبه‌روی مجتمع ماهان تندیس را از طرفی به دلیل موقعیت آن و از طرفی دیگر به دلیل دهانه مناسب آن، عامل تعیین کننده در ممانعت از جاری شدن سیل در این قطعه از محور مذکور برشمرد و افزود: همان‌گونه که مطرح شد به دلیل قدیمی بودن کانال هدایت آب، در قالب طرحی مقرر شد به احیا، تعریض و لوله گذاری اقدام شود.

معاون راهداری قم با یادآوری این مهم که ترافیک چشمگیر محور قم – سلفچگان ضرورت رعایت کامل جوانب ایمنی را در راستای اجرای این طرح، دوچندان کرده است بیان داشت: پیش از اجرای طرح اصلی، با استقرار یک رشته نیوجرسی مفصلی، به تفکیک سطح سواره رو از محل اجرای طرح اقدام شد.

بیشتر بخوانید
"پلاسکو"های قم، آتش زیر خاکستر

نوروزپور بازه زمانی طرح را ۲ ماهه برآورد و ابراز امیدواری کرد: تا پایان خردادماه سال‌جاری شاهد تکمیل این طرح که از مطالبه‌های جدی استان بویژه مدیریت بحران استانداری و فرمانداری قم بوده است، باشیم.

وی با ذکر مجدد این موضوع که صفر تا صد این طرح به صورت امانی و توسط عوامل اجرایی و ماشین آلات اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان قم درحال اجرا می باشد عنوان کرد: افزون بر ۱۵ تَن عوامل فنی ضمن بهره مندی از ۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین، وظیفه اجرای این طرح را عهده دار می باشند.

نوروز پور در خصوص مشخصات فنی طرح نیز گفت: به منظور تسهیل هدایت آبهای سطحی به پل آبرو از چهار شاخه لوله بتُنی استفاده می شود.

وی تصریح کرد: پس از احیا و بازگشایی کانال مدفون، به تعریض و استقرار لوله ها در کانال مذکور اقدام می‌شود.

معاون راهداری قم در پایان ضمن تاکید مجدد بر رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگانی که از محل اجرای طرح آمد و شد می نمایند بیان کرد: بی تردید رعایت جوانب ایمنی ضمن کاهش حوادث احتمالی موجب تسریع در روند اجرایی طرح خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید