Dina

وزش باد شدید چهار میلیارد تومان به زیرساخت‌های برق لرستان خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: وزش باد شدید در استان طی روزهای اخیر به ۱۳۶ کیلومتر در ساعت رسید و چهار میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های برق استان وارد کرد. وی اضافه کرد: باتوجه به اعلام کارشناسان محیط زیست لرستان، از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ روز آلوده در استان ثبت و در این راستا نشست کمیته اضطرار برای بررسی وضعیت تشکیل شده است.
Dina

خسارت خشکسالی ۳ برابر سیلاب بوده است/ ضرورت تکمیل سدهای لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه میزان خسارت خشکسالی به حوزه کشاورزی سه برابر سیلاب بوده است، بر ضرورت تکمیل سدهای این استان تاکید کرد. وی اظهار داشت: اگرچه لرستان به جهت میزان بارندگی، از استان‌های پر بارش کشور محسوب می‌شود، اما با وجود خشکسالی باید الگوهای مصرفی مبتنی بر این پدیده برنامه‌ریزی شود.
Dina

همدلی و مشارکت تنها راه عبور از بحران خشکسالی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: همدلی و مشارکت تنها راه عبور از بحران خشکسالی است. وی با بیان اینکه راه حفظ منابع آبی استان، رعایت اصلاح الگوی کشت و صرفه‌جویی در مصرف آب است، اظهار کرد: با توجه به میزان آب موجود سدهای ایوشان و مروک و همچنین رعایت حق آبه زیست‌محیطی آب شرب روستاهای مجاور، اگر برنامه رهاسازی طبق جدول ارائه شده انجام گیرد و کشاورزان این مناطق، الگوی کشت را رعایت کنند بحران خشکسالی را می‌توان مدیریت کرد.
Dina

اجرای طرح حامیان سلامت در ١٨٧١حوزه‌ انتخاباتی اخذ رأی در لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از برگزاری طرح حامیان سلامت با حضور اعضا، جوانان و داوطلبان هم‌زمان با برگزاری انتخابات در شعب استان خبر داد.
Dina

خانه هلال در محله حاشیه‌نشین خرم‌آباد، زمینه اشتغال و آموزش را فراهم کرده است

خانه هلال «کوی علی‌آباد» در دل این محله حاشیه‌نشین خرم‌آباد احداث شده است. کمتر از یک سال از راه‌اندازی این خانه هلال می‌گذرد، اما فعالیت‌های پرشمار این مرکز، تغییرات فرهنگی و اجتماعی زیادی در کوی علی‌آباد رقم زده است؛ اهالی این محله حاشیه‌ای این روزها پیگیر رفع مشکلات کالبدی و شهری خود از مسئولان هستند.
Dina

خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی خشکسالی به کشاورزی لرستان/ هجوم ملخ صحرایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به خسارت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی خشکسالی به حوزه کشاورزی، از احتمال هجوم ملخ صحرایی به مزارع این استان خبر داد، وی عنوان کرد: بر اساس اعلام سازمان حفظ نباتات کشور هجوم ملخ صحرایی به ۵ استان کشور از جمله لرستان محتمل است بنابراین برای مبارزه احتمالی باید آمادگی لازم را داشته باشیم.
Dina

اثر عوامل اقلیمی بر زوال جنگل‌های زاگرس مرکزی

یک دکترای مهندسی منابع طبیعی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: پنج نظریه متداول شامل تنش‌های محیطی و ارگانیسم های ثانویه، تغییر اقلیم، اکولوژیکی، آلودگی هوا و عومال مستعدکننده، شروع کننده و مشارکت کننده در راستای عوامل زوال جنگل‌ها وجود دارد، وی ادامه داد: با توجه به شکل گرفتن تمدن‌های کهن ایران باستان در جنگل‌های این ناحیه، می‌توان به اهمیت آن در معیشت مردم محلی از گذشته‌های دور پی برد.
Dina

هلال احمر لرستان ۴۰ خودروی گرفتار در کولاک را امدادرسانی کرد

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر لرستان: ۴۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک گردنه گاماسیاب محور نورآباد - نهاوند طی شبانه‌روز گذشته امدادرسانی شد وی گفت: در این امدادرسانی ٣٠ بسته مواد غذایی ٢۴ ساعته و مقادیری آب معدنی، بیسکویت و خرما توزیع شد.
Dina

راه ارتباطی ۱۷۰ روستای الیگودرز بسته شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: راه ارتباطی ۱۷۰ روستای شهرستان الیگودرز در منطقه گله بادوش به دلیل ریزش سنگین برف مسدود شده است وی با بیان اینکه بارندگی ها تا صبح فردا شنبه در استان ادامه دارد اضافه کرد: هنوز آمار دقیقی از دیگر روستاهای مسدود در شهرستان‌های استان استخراج نشده است و در حال دریافت اطلاعات از شهرستان‌ها هستیم.
Dina

افتتاح ۱۵۰ خانه هلال در جمعیت هلال‌احمر لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از افتتاح ۸۳ خانه هلال در شش‌ماهه دوم سال خبر داد فعالیت خانه‌های هلال در شهرها می‌تواند در مکان‌هایی مانند ادارات دولتی مدارس مؤسسات خیریه سمن‌ها ساختمان‌های اهدایی کارخانجات و ... باشد که توسط مسئولین مربوطه برای این امر در نظر گرفته شده است فضای مورد نظر با همکاری دهیاران در مدارس مساجد خانه‌های بهداشت و سایر مکان‌های مناسب از فعالیت‌های خانه‌های هلال است.
1 2 3 4