Dina

آماده باش هلال احمر سیستان و بلوچستان/امدادرسانی به ۳۲ نفر از آسیب دیدگان آبگرفتگی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از آماده باش جمعیت هلال احمر استان در پی ورود سامانه بارشی به این استان خبر داد. وی افزود: در پی بارندگی های شب گذشته در برخی شهرستان های جنوب استان، عملیات امدادرسانی در شهرستان نیکشهر و ۷ روستای اسپکه، بنت، لاشار، سروجاه، هیچان، دسک و کوچینک آغاز شد و امدادگران و نجاتگران این جمعیت پس از ارزیابی مناطق حادثه دیده نسبت به ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان اقدام کردند.
Dina

حوادث طبیعی سیستان‌ و بلوچستان یکهزار میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بروز حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله در استان از ابتدای سالجاری تاکنون بیش‌از یکهزار میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت. وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور با وضعیت جغرافیایی خاص خود گاه چندین مخاطره طبیعی را به یکباره با هم تجربه می‌کند تصریح کرد: بیشترین خسارت وارده حوادث طبیعی در بخش‌های زیربنایی و کشاورزی بوده است.
Dina

بازدید نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی از هلال‌احمرسیستان و بلوچستان

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی از جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان بازدید کرد. وی همچنین با بیان اینکه خدمات هلال‌احمر در طرح نذر آب بی نظیر بوده، تاکید کرد: هلال‌احمر با اجرای نذر آب، کار بزرگی در استان انجام داده و امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم مشکلات مردم سیستان و بلوچستان را در مدت زمان کوتاه‌تری برطرف کنیم.
Dina

گم شدن ۶ صیاد در پسابندر چابهار/امدادگران هلال‌احمر اعزام شدند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سیستان و بلوچستان از گم شدن ۶ صیاد در شهرستان دشتیاری استان خبر داد و گفت: تیم امدادی هلال‌احمر برای جست‌وجوی این افراد اعزام شد.
Dina

طوفان در راه است؛ تمامی فعالیت‌های دریایی سیستان و بلوچستان تعطیل شود

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور سطح بالاتر هشدار جوی سازمان هواشناسی کشور گفت: تحلیل تصاویر ماهواره و خروجی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که چرخند حاره‌ای به سواحل جنوب استان نزدیک شده و موجب افزایش ارتفاع موج در ساحل و فراساحل به ۳ تا ۶ متر می‌شود.
Dina

کم‌بارشی در سیستان و بلوچستان ۲۱ ساله شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با مجموع بارش ۳۵.۶ میلی متر باران به پایان رسید و سومین سال کم باران استان در ۵۵ سال اخیر رقم خورد. وی افزود: بررسی های ما نشان می دهد که در این دوره آماری تمام چهار نوع خشکسالی «هواشناسی»، «کشاورزی»، «هیدرولوژیکی» و «اجتماعی-اقتصادی» در سیستان و بلوچستان روی داده است. مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ادامه سه نوع خشکسالی محیطی سبب وقوع خشکسالی اجتماعی-اقتصادی می شود که معیشت و زندگی طیف وسیعی از افراد جامعه که اقتصاد خانواده آنها وابسته به منابع آب است را تحت تأثیر قرار می دهد.
Dina

ثبت دمای ۴۰ درجه در ۱۱ شهر سیستان و بلوچستان

در حالی تنها پنج روز دیگر به پایان تابستان باقی مانده که در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوا در ۱۱ شهر استان به بیش از ۴۰ درجه سلسیوس رسید. بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود وضعیت دمایی استان در روزهای آینده نواسانات زیادی به خود نبیند و رنج دمایی در محدوده کنونی باقی بماند.
Dina

زلزله ۳ ریشتری سرجنگل سیستان و بلوچستان خسارت نداشت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون‌خسارتی از زمین‌لرزه سرجنگل گزارش نشده است. وی با بیان اینکه  زمین لرزه در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده است افزود: زلزله در حدود در ۶۳ کیلومتری سرجنگل سیستان و بلوچستان، ۷۸ کیلومتری نصرت‌آباد استان و ۹۱ کیلومتری فهرج کرمان رخ داد.
Dina

خدمات هلال‌احمر در طرح نذرآب بی‌نظیر است/ قدردان مدیریت جهادی دکتر همتی هستیم

نماینده مردم زابل و زهک در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید رئیس جمعیت هلال‌احمر از روند اجرای طرح نذرآب در سیستان و بلوچستان، از خدمات هلال‌احمر در این طرح تقدیر و تاکید کرد: "نذرآب"، امروز به یک فرهنگ برای رفع مشکلات مناطق دچار خشکسالی تبدیل شده است.
Dina

کم بارش‌ترین حوضه آبریز امسال ایران مرز شرقی است

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حوضه آبریز «مرزی شرق» کم بارش ترین حوضه آبریز اصلی ایران از ابتدای سال زراعی تاکنون بوده است. وی افزود: این در حالی است که تمام بارش دریافتی حوزه «مرزی شرق» تا کنون ۳۷.۵ میلی متر معادل ۳.۸ برابر کمتر از میانگین کل بوده است.
1 2 3 8