Dina

انفجار گاز و غنچه‌های عمر که زیر آوار‌ها زخمی و پَرپَر می‌شوند

انفجار گاز از جمله حوادثی است که به کرات در اهواز و استان خوزستان رخ می‌دهند، اما علت اصلی وقوع این حوادث تلخ چیست؟ شنیدن صدا همانا و ویران شدن خانه‌ای در شهر همانا، این صدا همان صدای انفجار گاز و ویران شدن خانه‌ای است که آجر به آجرش با امید بالا رفته و شاید روی هر آجر آرزویی نوشته شده باشد، اما حالا با نشت گاز، همان قاتل خاموش که رنگ دارد و نه بو، همه بر زمین ریخته اند و ساکنان خانه زیر آن‌ها مدفون شده اند.
Dina

تخصیص اعتبار برای مناطق زلزله زده اندیکا

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از تخصیص اعتبار برای مدارس مناطق زلزله زده اندیکا خبر داد. او با بیان اینکه در اندیکا ۱۰ مدرسه تخریبی هستند و آسیب‌دیدگی آن‌ها در حدی است که باید تخریب و مجددا مدرسه احداث شود. از این ۱۰ مدرسه، ۷ مدرسه در مناطقی قرار دارند که مسیر مواصلاتی ندارد و برای جا به جایی کانکس باید از هلی برد هلال احمر استفاده کنیم، افزود: سه مدرسه دیگر نیز متعلق به سد شهید عباسپور و وزوارت نیرو هستند.
Dina

زمین لرزه به برخی آثار تاریخی شهرستان اندیکا آسیب وارد کرد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: زمین‌لرزه روز دوشنبه که در حد فاصل استان های خوزستان و چهارمحال وبختیاری رخ داد به چند اثر تاریخی در شهرستان اندیکا خسارت‌ وارد کرد.
Dina

ناتوانی متولیان حوضه آبریز کرخه در انجام مسؤولیت‌ها/ متهم ردیف اول بحران آب خوزستان کیست؟

سوءمدیریت متولیان وزارت نیرو در حوضه آبریز کرخه از عوامل اساسی شکل‌گیری و تشدید بحران آب استان خوزستان به حساب می‌آید. در همین رابطه اگر نگاهی به حاکمیتی وزارت نیرو بیندازیم، متوجه این مسئله می‌شویم که سازماندهی نظام تخصیص خرد آب در سطح حوضه‌های آبریز کشور و ایجاد بانک اطلاعاتی مربوطه و نظارت کلی بر مصرف به علاوه پیشنهاد سهم هر یک از بخشهای مصرف در سطح حوضه های آبریز با توجه به وضعیت منابع آبی مناطق به منظور اخذ تخصیص کلان حوضه‌های آبریز کشور از حوزه ستادی وزارت نیرو از اهم وظایف این وزارت‌خانه در حوزه آب و آبفا به حساب می‌آید.
Dina

۲ کشته و ۱۲ مصدوم حاصل تصادف در محور اهواز – شوشتر

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مرگ دو نفر و مصدومیت ۱۲ تن از زائران اربعین حسینی در تصادفی در محور اهواز - شوشتر خبر داد. وی با اشاره به حضور نماینده اورژانس کشور و رئیس ستاد بحران در محل حادثه، افزود: در پی این تصادف، شش دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. ۹ مصدوم توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان نفت، سه نفر به بیمارستان امام خمینی(ره) و دو نفر به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافتند.
Dina

امدادرسانی به ۷ مصدوم حادثه برخورد سه خودرو سواری در مسیر دارخوین به شادگان

رئیس هلال احمر شهرستان شادگان از اعزام تیم امداد و نجات پایگاه امام حسن مجتبی (ع) به محل حادثه برخورد سه خودرو سواری درمحور دارخوین به شادگان خبرداد.
Dina

خوزستان/۴ کشته در تصادف جاده بهبهان – گچساران

رییس پلیس راه خوزستان گفت: برخورد سه دستگاه خودرو در جاده بهبهان به گچساران در بامداد روز شنبه به مرگ چهار نفر منجر شد. افزود: در این حادثه رانندگی  سه دستگاه خودرو سمند، پژو ۴۰۵ و کامیون کشنده اسکانیا با یکدیگر برخورد کردند. وی گفت: یک مرد، ۲ زن و یک دختر بچه ۱۲ ساله در این حادثه جان خود را از دست دادند.
Dina

خطر فرونشست تدریجی سد مسجد سلیمان در خوزستان

یکی دیگر از سدهای بزرگ خوزستان بحرانی شده است؛ فرونشست ۶ متری سد مسجدسلیمان، بیخ گوش شورابه‌های سد گتوند، نگرانی از وضعیت این سدها را دوباره به میان آورده است. مشکلات سد مسجدسلیمان (گدار لندر) روی رودخانه کارون در شمال شرق خوزستان، حالا با نامه نماینده آبادان افشا شده است. جلیل مختار در نامه‌ای به سازمان آب و برق نسبت به تخریب سد مسجدسلیمان هشدار داده و خواستار پاسخگویی این سازمان درباره علاج‌بخش نبودن و تبعات آن بر آب شور مخزن سد گتوند شد.
Dina

نقشه راه آب و فاضلاب اهواز برای ترمیم نقاط بحرانی

مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز نقشه راه این شرکت را برای ترمیم و اصلاح نقاط بحرانی و اصلاح شبکه در راستای پیشگیری از آبگرفتگی در زمان بارندگی تشریح کرد. وی افزود: برای ترمیم این نقاط بحرانی ۳۳ نقطه به آبفا، ۲۳ نقطه به شهرداری و تعدادی به صورت مشترک واگذار شده که باید در بازه زمانی ۲ ماه پیش از آغاز بارندگی‌ پاییزی اقدام لازم برای پیشگیری از آبگرفتگی معابر انجام شود تا مشکلات سال‌های گذشته تکرار نشود.
Dina

ميداود باغملک لرزید

زلزله‌ای به بزرگی ۳.۳ ریشتر میداود در استان خوزستان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۳ کیلومتری زمین، در عرض ۳۱.۱۳۶ درجه و طول ۴۹.۸۶۵ درجه به وقوع پیوست.
1 2 3 23