Dina

قدردانی نماینده مردم لارستان از امدادرسانی هلال‌احمر به سیل‌زدگان این شهرستان

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی و سرپرست فرمانداری این شهرستان، با ارسال لوح تقدیر از مدیریت جهادی دکتر کولیوند و خدمات هلال‌احمر در امدادرسانی به سیل‌زدگان لارستان قدردانی کردند.
Dina

نخستین رزمایش بزرگ سطح یک کشوری آمادگی مقابله با سیل در زنجان برگزار شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: نخستین رزمایش بزرگ سطح یک کشوری آمادگی مقابله با سیل در وزارت نیرو با حضور 17 اکیپ عملیاتی، به میزبانی استان زنجان برگزار شد.
Dina

لایروبی رودخانه ها نقش بسیار موثری در کنترل و مهار سیلاب داشته است

نماینده مردم شریف شهرستان صومعه سرا در مجلس از نقش بسیار موثری لایروبی رودخانه ها در کنترل و مهار سیلاب های اخیر خبر داد . نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس، لایروبی انهار و رودخانه های این شهرستان را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت : از آنجایی که عملیات لایروبی رودخانه ها نقش بسیار موثری در کنترل و مهار سیلاب های اخیر داشته است ، امیدواریم این عملیات ادامه داشته باشد.
Dina

سیلاب مهیب در بلده نور / واکنش عجیب مردم در لحظه وقوع سیل

وقوع سیلاب که از روستای سراسب بخش بلده شهرستان نور آغاز شد و به روستای کمرود رسید موجب وحشت مردم منطقه شد. سیلاب خوشبختانه خسارت جانی نداشت و تنها سبب آبگرفتگی و ورود گل و لای به اطراف مسیل شد، اما اردیبهشت پارسال وقوع سیلاب در همین منطقه سبب جان باختن دو تن شده بود.
Dina

سیل‌زدگان کجور ؛چشم انتظار حمایت مسئولان

سیل زدگان بخش کوهستانی کجور پس از یک ماه از حادثه دو سیل امسال متحمل خسارت های زیادی در بخش های کشاورزی، دامداری و مسکونی شده اند و در آستانه فصل پائیز چشم انتظار حمایت مسئولان برای جبران بخشی از این خسارت هستند تا به زندگی خود ادامه دهند.
Dina

هشدار وقوع سیل‌های فاجعه‌بار / تحریم‌ها چقدر سیل را خطرناک‌تر می‌کنند؟

یک پژوهشگر حوزه آب، سیلاب و محیط‌زیست گفت: با توجه به عدم لغو تحریم‌ها که موجب افزایش بسیار شدید و گسترده منابع مالی و اعتباری در کشور شده است، انتظار نمی‌رود که بتوان در کوتاه‌مدت، اقدامات جامع و اصولی برای مدیریت سیلاب و کاهش خسارات را مورد پیگیری قرار داد
Dina

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۶/۱۵| هشدار وقوع سیلاب و امواج ۲.۵ متری در سواحل دریای خزر

سازمان هواشناسی طی دو اطلاعیه با اشاره به بارش باران و وزش باد نسبت به سیلابی شدن رودخانه‌ها و ارتفاع ۲.۵ متری موج در سواحل دریای خزر هشدار صادر کرد.
Dina

تصرفات حریم رودخانه‌های قزوین،عامل اصلی خسارت هنگام بارش‌های شدید است

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تصرفات و ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها بیشترین خسارات را هنگام بارش‌های شدید و سیلاب در استان وارد کرده‌اند. وی افزود: در مجموع ۲۲۴ نقطه پر خطر در استان شناسایی شده که هنگام بروز بارندگی شدید امکان خسارت برای آن‌ها وجود دارد.
Dina

نیویورک زیر آب

توفان آیدا در ایالات متحده در حال گرفتن قربانی است. جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده که از کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت خسارت های اخیر نشان می‌دهد که توفان‌های شدید و بحران آب و هوا در اینجا منزل کرده‌اند و این یکی از چالش‌های بزرگ زمان ما است.
Dina

تدابیر دو شهر موفق جهان برای مقاوم‌سازی در مقابل سیل

وقوع پی در پی سیل در نقاط مختلف دنیا حاکی است که شهرها نباید تنها برای پیشرفت‌های اقتصادی یا اجتماعی طراحی شود بلکه تامین پایداری و مقاومت آن‌ها در مقابل حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله نیز از اهمیتی به مراتب بالاتر برخوردار است. دراذامه مدیران روتردام در هلند و نیواورلئان در ایالت لوئیزیانای آمریکا برای مقاوم‌سازی شهرهای خود در مقابل سیل به کار گرفته و به نتایج مثبت آن دست یافته‌اند.
1 2 3 14