کد خبر:86188
پ
Dina

تصرفات حریم رودخانه‌های قزوین،عامل اصلی خسارت هنگام بارش‌های شدید است

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تصرفات و ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها بیشترین خسارات را هنگام بارش‌های شدید و سیلاب در استان وارد کرده‌اند. وی افزود: در مجموع ۲۲۴ نقطه پر خطر در استان شناسایی شده که هنگام بروز بارندگی شدید امکان خسارت برای آن‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قدرت الله مهدیخانی با اشاره به نقاط پر خطر استان هنگام وقوع سیلاب گفت: در حال حاضر ۱۱۰ رودخانه فصلی در استان وجود دارد و ۴۷ رودخانه نیز از داخل شهرها عبور می‌کند و در مجموع ۱۶ شهر و ۱۰۵ روستا هنگام بارش‌های شدید در معرض خطر قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: در مجموع ۲۲۴ نقطه پر خطر در استان شناسایی شده که هنگام بروز بارندگی شدید امکان خسارت برای آن‌ها وجود دارد.

وی عنوان کرد: باتوجه به موضوع مناطق پرخطر لایروبی رودخانه‌ها باید مورد توجه جدی مسئولین قرار گیرد، همچنین برای جلوگیری از بروز خسارات جلوگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها نیز ضرورت دارد؛ چرا که سالانه شاهد ساخت و سازهای زیادی در این مناطق هستیم و همین عامل بیشترین خسارات را در استان وارد کرده است.

این مقام مسئول افزود: شرکت آب منطقه‌ای متولی رودخانه‌های استان است و هرگونه فعالیت در این مناطق باید تحت نظر این ارگان باشد.

وی بیان کرد: باتوجه به نزدیک شدن به فصل بارش مدیریت بحران استان برای لایروبی رودخانه‌ها با شهرداران استان مکاتباتی داشته و نظارت‌های خود را نیز افزایش خواهد داد.

مهدیخانی اظهار کرد: اداره کل راهداری و شهرداری‌ها نیز موظف به لایروبی رودخانه‌های دارای پل و رودهای داخل شهر هستند و باید اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید
بی‌اطلاعی، پاشنه‌ آشیل مدیریت بحران

 

منبع: ایلنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید