کد خبر:86907
پ
Dina

بارش شدید در ۱۱ استان/ کاهش دما تا ۱۲ درجه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش شدید برف و باران در ۱۱ استان طی امروز (۱۶ بهمن‌ماه) و کاهش دما تا ۱۲ درجه خبرداد. وی افزود: شدت بارندگی در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، نوار غربی کردستان و کرمانشاه، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: در روز شنبه (۱۶ بهمن‌ماه) با تقویت و گسترش فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب شرق کشور بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت و در مناطق جنوبی کشور رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی افزود: شدت بارندگی در استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، نوار غربی کردستان و کرمانشاه، ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان اضافه کرد: در این روز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی در استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، یزد، کرمان و به‌تدریج در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در نواحی خشک و بیابانی خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: یکشنبه (۱۷ بهمن‌ماه) در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شرق گیلان بارش ادامه خواهد داشت و در دامنه‌های جنوبی البرز دراستان‌های البرز و تهران و نیمه جنوبی استان سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید
برگزاری وبینار آشنایی با سامانه های هشدار زلزله و مخاطرات جوی

به گفته ضیاییان این سامانه بارشی اوایل روز دوشنبه (۱۸ بهمن‌ماه) فقط در شمال شرق کشور سبب بارش پراکنده برف خواهد شد و از کشور خارج می‌شود و از روز دوشنبه تا پنجشنبه (۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم می‌شود.

وی درباره وضعیت دما در کشور اظهار کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه (۱۶و۱۷ بهمن‌ماه) کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان و خراسان شمالی رخ می‌دهد و در همین مدت در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور کاهش نسبی ۴ تا ۸ درجه دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: با عبور این موج هوای سرد در اکثر مناطق کشور ماندگار خواهد بود، هرچند در استان‌های ساحلی خزر از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۱۸ تا۲۰ بهمن‌ماه) روند افزایش ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود و از بعدازظهر شنبه و طی روز یکشنبه (۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه) خلیج فارس و تنگه هرمز و دوشنبه (۱۸ بهمن‌ماه)، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود. دریای خزر نیز تا روز دوشنبه(۱۸ بهمن‌ماه) مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۷ بهمن‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۸ بهمن‌ماه) صاف تا قسمتی ابری با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید
فاجعه تلخ در انتظار خراسان جنوبی

ضیاییان در پایان گفت: امروز (۱۶ بهمن‌ماه) شهرکرد و ارومیه با کمینه دمای ۳- درجه سانتیگراد و فردا (۱۷ بهمن‌ماه) شهرکرد با کمینه دمای ۱۴- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان لقب می‌گیرند و امروز و فردا (۱۶ و۱۷ بهمن‌ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان است.

 

منبع: ایسنا

 

 

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید