کد خبر:86785
پ
Dina

بازدید ایمنی بیش از ۵۰۰ مرکز درمانی پایتخت/ لزوم ورود وزارت بهداشت به ایمنی مراکز درمانی

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به ایمنی در مراکز درمانی گفت:‌ از بیش از۵۰۰ ساختمان مرتبط با مراکز درمانی بازدید شده است و اصول ایمنی دریافت کردند. وضعیت تعدادی از این ساختمان ها بسیار اضطراری است.

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اهمیت رعایت ایمنی در مراکز درمانی اظهارکرد: از نظر آتش نشانی هر ساختمانی با هر کاربری باید ایمنی لازم را داشته باشد؛ اما شرایط بعضی از ساختمان‌ها ویژه تر از برخی دیگر است.

سخنگوی آتش نشانی تهران ادامه داد: بر اساس تعداد طبقات، نوع کاربری، تعداد اتاق ها و… اهمیت ایمنی هر ساختمانی را متفاوت می ‌سازد. ایمنی برخی ساختمان ها با کاربری‌های مهم اهمیت بیشتری نسبت به سایر ساختمان‌ها دارد. بیمارستان‌ها، برج‌های مسکونی، مراکز نگهداری سالمندان و… از جمله این ساختمان ها هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به ایمنی در مراکز درمانی گفت: زمانی که از ایمنی در مراکز درمانی سخن می‌گوییم، علاوه بر بیمارستان‌ها سایر ساختمان هایی را هم که با خدمات درمانی سر و کار دارند در نظر می‌گیریم که کلینیک‌ها، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و… نیز از جمله آن هاست.

وی ادامه داد: البته بیمارستان‌های بزرگتر به دلیل اینکه تعداد افراد زیادی در آن بستری هستند شاید حساسیت بیشتری نیز داشته باشد؛ چرا که افرادی که در آن بستری می شوند از ناتوانی های خاصی هم برخوردار هستند. در این موارد نجات دادن تعداد زیادی آدم که شرایط ویژه‌ای دارند، در حال جراحی، زیر دستگاه اکسیژن هستند و… اقدام بسیار دشواری است. این امدادرسانی با ساختمانی که ۴۰ نفر فرد سالم در آن زندگی می کنند بسیار متفاوت است.

بیشتر بخوانید
سوختن کامل BMW در آتش/ نجات ۲۵ نفر از ساکنان محبوس‌شده

ملکی تاکید کرد: بعضا دیده می‌شود که بعضی از این ساختمان‌ها با اهمیت بسیار بالا کمترین اهمیتی به ایمنی می دهند. سینا اطهر یکی از مثال های بارز این ساختمان ها است که چیدمان ناصحیح مواد خطرناک را در آن دیدیم.

وی افزود: بیش از ۵۰۰ ساختمان مرتبط با مراکز درمانی بازدید شده است و اصول ایمنی دریافت کردند. وضعیت تعدادی از این ساختمان‌ها بسیار اضطراری است.

سخنگوی آتش نشانی تهران اظهارکرد: خوشبختانه طی مدت اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته اما در برخی از بیمارستان‌ها هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به حریق در دو بیمارستان شناخته شده تهران طی دو هفته گذشته گفت: این دو حادثه در بیمارستان دی و مدائن به خیر گذشت؛ اما اگر آتش نشانان دیر می رسیدند یا اختلالی ایجاد می شد شاهد وقوع یک بحران می بودیم. در این دو بیمارستان خصوصی که درآمد به نسبت خوبی هم دارند شاهد این نا ایمنی‌ها هستیم در حالی که حق مردم این است که وقتی هزینه‌ای را پرداخت می کنند همانقدر هم در یک ساختمان ایمن تردد کنند.

ملکی ادامه داد: در این خصوص باید همه دستگاه ها کمک کنند، یعنی وزارت بهداشت نیز باید در این خصوص فعال باشد و فقط به یک نامه بسنده نکند.

بیشتر بخوانید
آتش‌سوزی خودروی حامل بتن پس از تصادف شدید با یک ساختمان و چند خودرو

 

 

منبع: ایسنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید