کد خبر:86620
پ
Dina

خطر فرونشست بیخ گوش خانه و کاشانه اصفهانی ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ۱۷ دشت اصفهان را در محدوده منطقه بحرانی فرونشست معرفی کرد و گفت: ۵ تا ۱۵ سانتی متر میزان فرونشست در مناطق بحرانی اصفهان ثبت شده است. او با اشاره به اینکه فرونشست در آثار تاریخی هم گزارش شده افزود: با توجه به حساس بودن بنا‌های تاریخی کارگروه ویژه‌ای برای رصد و بررسی فرونشست آثار تاریخی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،  منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ۱۷ دشت اصفهان را در محدوده منطقه بحرانی فرونشست معرفی کرد و گفت: ۵ تا ۱۵ سانتی متر میزان فرونشست در مناطق بحرانی اصفهان ثبت شده است.

او با اشاره به اینکه فرونشست در آثار تاریخی هم گزارش شده افزود: با توجه به حساس بودن بنا‌های تاریخی کارگروه ویژه‌ای برای رصد و بررسی فرونشست آثار تاریخی تشکیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان جاری بودن کامل آب در بستر رودخانه را از مطالبات اصفهان دانست و گفت: نتیجه کارگروه ویژه تا دو ماه دیگر مشخص می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان داستان فرونشست زمین را در شهر اصفهان فرآیندی ادامه دار توصیف کرد و گفت: طرح احیای زاینده رود از سرآب تا پایاب درکارگروه سازگاری با کم آبی بررسی و به وزارت نیرو ارسال شده است.

منصور شیشه فروش افزود: این طرح شامل پیگیری مصوبات شورای عالی آب، انتقال آب به حوزه زاینده رود، مصرف بهینه آب در حوزه‌های مختلف، اجرای طرح‌های آبخیزداریف اجرای طرح‌های تعادل بخشی است.

وی تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان موظف به محاسبه نرخ فرونشست زمین و تدوین طرح علاج بخشی و تاب آوری بنا‌های تاریخی در برابر فرونشست شده است.

بیشتر بخوانید
هشدار سطح نارنجی مدیریت بحران برای بارندگی پیش رو در خوزستان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید