کد خبر:86377
پ
Dina

لایروبی رودخانه‌ها نیاز به کار مطالعاتی ندارد/ قبل از آغاز فصل پاییز لایروبی ها انجام شود

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با توجه به سیلاب اخیر و شرایط خاص استان برای لایروبی رودخانه‌ها نیاز به کار مطالعاتی نیست. وی اضافه کرد: استان دارای ۱۵۷ رشته رودخانه است که ۴۷ رشته از آن در داخل شهر‌ها هستند و در این زمینه مشکلی نداریم چراکه شهرداری‌ها برای لایروبی آن‌ها اقدام می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: با توجه به سیلاب اخیر و شرایط خاص استان قبلا از مسئولان مربوط خواسته شده است تا به منظور جلوگیری از سیلاب مجدد برای لایروبی‌ها رودخانه‌ها نزدیک فصل پاییز اقدام کنند.

وی اضافه کرد: استان دارای ۱۵۷ رشته رودخانه است که ۴۷ رشته از آن در داخل شهر‌ها هستند و در این زمینه مشکلی نداریم چراکه شهرداری‌ها برای لایروبی آن‌ها اقدام می‌کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: برای لایروبی خارج از شهر‌ها باید اقدام شود و در این زمینه نیاز به کارمطالعاتی نیست.

منصوری معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای هم با بیان اینکه در حوزه آوج یک سیل برگردان را مطالعه کردیم و طرح آن آماده شده است، گفت: نزدیک به ۸ میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه‌های الموت و ۵ میلیارد تومان برای لایروبی رودخانه‌های آوج اعتبار نیاز است که این میزان در اعتبارات استان موجود نیست.

مدیر کل مدیریت بحران استان هم در این باره گفت: در شرایط اضطراری قانونگذار دست ما را باز گذاشته است به استناد ماده ۱۸ زمانی که اتفاقی می‌افتد و نیاز است اعتباری جایی هزینه شود با هماهنگی استانداری به غیر از حقوق و مزایا دستگاه مربوطه هر اعتباری در دست دارد باید هزینه کند.

بیشتر بخوانید
از قطعی برق تا جیره‌بندی آب/ کفگیر به تهِ دیگ خورده است؟

مهدیخانی افزود: اگر چنانچه اعتباری از مرکز به استان ابلاغ شود از طریق مدیرت بحران به دستگاه مربوطه اختصاص داده خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای هم در پاسخ به این موضوع گفت: شرکت آب منطقه‌ای منابع داخلی ندارد چراکه به علت کرونا و مشکلات صنایع باید منابع داخلی خود را از طریق حق النظاره و آب بها جذب می‌کرد برای حفظ مشاغل نتوانست این کار را انجام دهد.

مهدیخانی هم گفت: در صورت داشتن منابع و یا نداشتن باید رودخانه‌ها قبل از فرار رسیدن فصل پاییز لایروبی شود.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید