کد خبر:86347
پ
Dina

زلزله های کوخرد بستک هرمزگان خسارت جانی ومالی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: زلزله های پی درپی بامداد یکشنبه در بخش کوخرد از توابع بستک این استان خسارت جانی ومالی در برنداشته است. وی ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع زلزله هابا هماهنگی فرماندار، عوامل ارزیابی به منطقه زلزله زده بستک اعزام شدند و نسبت به بررسی خسارت های احتمالی آن اقدام کردند و خوشبختانه خسارتی گزارش نشد.

مهرداد حسن‌زاده روز یکشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: امروز شاهد سه زلزله ۴ ، ۳.۸ و ۴.۱ ریشتری به ترتیب درساعت های یک و ۲۵ دقیقه ، یک و ۵۰ دقیقه و ۳ و ۱۵ دقیقه در روستاهای تدروییه و دهنگ بستک در ۲۲۰کیلومتری غرب هرمزگان بودیم.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از وقوع زلزله هابا هماهنگی فرماندار، عوامل ارزیابی به منطقه زلزله زده بستک اعزام شدند و نسبت به بررسی خسارت های احتمالی آن اقدام کردند و خوشبختانه خسارتی گزارش نشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: گسل های زلزله در استان هرمزگان فعال بوده ، سالانه ۱۰تا ۱۵ مورد زلزله بالای ۴ ریشتر در غرب استان هرمزگان داریم اما با توجه به مقاومت سازی خانه مسکونی در مناطق روستایی جای نگرانی نیست.

حسن زاده یاد آور شد: نمونه آن زلزله ۵.۵ریشتری در دیماه ۹۹ بود که بدلیل مقاومت سازی اکثر این واحدهای مسکونی در بستک، بندرلنگه و بندر خمیر در برابر زلزله خسارت جانی و مالی نداشتیم.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور،زلزله ها درساعت یک و ۲۵ دقیقه و ۲۲ ثانیه زلزله ۴ ریشتری، ساعت یک و۵۰دقیقه زلزله ۳.۸ و سه و ۱۵ دقیقه امروز یکشنبه در ۴۴کیلومتری بستک، ۴۵کیلومتری کوخرد و ۴۶کیلومتری لار در اعماق ۷کیلومتری زمین رخ داد.

بیشتر بخوانید
وضعیت در شهرستان زلزله‌زده نقده به شرایط عادی بازگشته است

 

منبع:  ایرنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید