کد خبر:86200
پ
Dina

بازدید رئیس حوزه ریاست و معاون امور بین‌الملل هلال‌احمر از روند اجرای “نذر آب۴” در هرمزگان

رئیس حوزه ریاست جمعیت هلال‌احمر و معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت در سفر به استان هرمزگان و بازدید از روند اجرای طرح ملی نذر آب ۴ در شهرستان سیریک با فرماندار شهرستان دیدار و گفت‌وگو کردند. وی ابراز امیدواری کرد که با ادامه اقدامات انجام شده در طرح نذر آب، نیاز آبی مردم منطقه کاملا مرتفع شود و شاهد مشکل بی آبی نباشیم‌.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان؛ راضیه عالیشوندی، رئیس حوزه ریاست جمعیت هلال احمر در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده برای اجرای طرح نذر آب و آبرسانی به روستاهای متاثر از تنش آبی در شهرستان سیریک اظهار کرد: جمعیت هلال احمر همواره در تلاش است تا با استفاده از ظرفیت خیرین و داوطلبان، دغدغه های مردم را رفع کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با ادامه اقدامات انجام شده در طرح نذر آب، نیاز آبی مردم منطقه کاملا مرتفع شود و شاهد مشکل بی آبی نباشیم‌.

منصوره خرم باقری، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار اظهار کرد: طرح نذر آب برای چهارمین سال متوالی در کشور در حال برگزاری است که امسال با توجه شرایط ویژه کشور، اجرای طرح، نیازمند ورود جدی خیرین است.

وی افزود: مشکل آب در کشور به شدت بحرانی است و ما امیدواریم که کمک های بین المللی برای استان های درگیر تنش آبی جذب شود.

مهندس مختار سلحشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان هم در این جلسه با بیان اینکه طرح نذر آب برای چهارمین سال در استان هرمزگان در حال اجراست، اظهار کرد: با کاهش میزان بارش ها در سال اخیر و افزایش تنش آبی استان هرمزگان، شهرستان سیریک جهت اجرای طرح نذر آب پیش بینی شد که خیرین استان فارس با حضور در شهرستان نسبت به ارزیابی و احصاء مشکلات اقدام کردند.

بیشتر بخوانید
بیمارستان ۵۰ تختخوابی کرونایی مدیریت بحران هرمزگان راه اندازی شد

وی ضمن قدردانی از جمعیت هلال احمر و خیرین استان فارس گفت: تاکنون بخش قابل توجهی از کار آبرسانی به روستاهای هدف، انجام شده و این اقدام خیرین نتیجه مطلوب و قابل قبولی داشته است.

در ادامه فرماندار سیریک نیز ضمن قدردانی از تلاش های جمعیت هلال احمر در انجام فعالیت های بشردوستانه اظهار کرد: اجرای طرح ملی نذر آب در شهرستان سیریک گره گشای مشکل آبرسانی در روستاهای تعیین شده بود از این رو با ورود هلال احمر به مسأله، در روستاهای دهستان بیابان که تا ۷۰ روز امکان تامین آب شرب وجود نداشت هم اکنون آخرین نقطه روستای خرگوشی آبرسانی شده است.

وی خواستار توجه بیشتر مسئولان و همراهی هلال احمر و خیرین برای رفع مشکل تنش آبی در شهرستان سیریک شد.

منبع: روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان هرمزگان

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید