کد خبر:86156
پ
Dina

فعال بودن گسل های اطراف تهران/باید تکلیف مدیریت بحران پایتخت مشخص شود

رئیس سازمان پیشگیری مدیریت بحران شهر تهران می گوید که سامانه هشدار سریع زلزله را نصب کرده ایم و اگر هشدار ۲ ثانیه زودتر از موج زلزله بدهیم از صد نفر به ۷۵ نفر کشته می رسیم و اگر ۵ ثانیه زودتر اطلاع دهیم کشته ها به ۲۵ نفر از هر صد نفر می رسد، وی افزود: سازمان مدیریت بحران بودجه و جایگاه قانونی محدودی دارد و چندین سامانه هشدار سریع طراحی شده است تا تلفات و خسارات کاهش پیدا کند.

به خبرگزاری فارس، گسل های اطراف تهران فعال است و چندین بار زمین لرزه های کوچکی رخ داده است.

زلزله در کمین تهرانی ها است و هر لحظه ممکن است که تهران با زلزله قوی روبرو شود. حال باید دید تهران چقدر برای این بحران آماده است.

ویژگی سامانه هشدار سریع در تهران

رضا کرمی محمدی، رئیس مدیریت بحران شهر تهران  می گوید که سامانه هشدار سریع زلزله را نصب کرده ایم و اگر هشدار ۲ ثانیه زودتر از موج زلزله بدهیم از صد نفر به ۷۵ نفر کشته می رسیم و اگر ۵ ثانیه زودتر اطلاع دهیم کشته ها به ۲۵ نفر از هر صد نفر می رسد

وی افزود: سازمان مدیریت بحران بودجه و جایگاه قانونی محدودی دارد و چندین سامانه هشدار سریع طراحی شده است تا تلفات و خسارات کاهش پیدا کند.

کرمی با اشاره مانور همگانی اظهار کرد: همه کشورها مانور ایجاد می شود و این امر جایی برگزار نمی شود و امیدوارم در مدیریت بعدی انجام شود. مانور زلزله تهران واجبات است.

درخواست دارم که امکان مجوز قبرهای دسته جمعی را از علما برای مواقع اضطراری کسب کنید

رییس سازمان مدیریت بحران با اشاره به مجوز قبر همگانی گفت: ظرفیت های ما برای زندگی عادی است و برای حادثه غیر عادی آمادگی نداریم همانگونه که در کرونا عقب هستیم. اگر زلزله شدیدی رخ دهد ما در شرایط بحران قرار می گیریم درخواست دارم که امکان مجوز قبرهای دسته جمعی را از علما برای مواقع اضطراری کسب کنید.

بیشتر بخوانید
تجمیع مراکز امدادی در تهران به کجا رسید؟

 

منبع: خبرگزاری خبربان

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید