کد خبر:86094
پ
Dina

آب اداره‌های دولتی پر مصرف قطع می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: به ۱۰ سازمان دولتی پرمصرف این استان به علت رعایت نکردن الگوی مصرف اخطار قطعی آب داده شده است. وی افزود: با وجود ابلاغ این موضوع، اما میزان مصرف آب برخی از ادارات و سازمان‌ها بدون تغییر همانند ماه‌های گذشته بوده یا افزایش هم داشته است که برای ۱۰ سازمان پرمصرف اخطاریه قطع صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیمردان طالبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان بیان کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی و بروز بحران کم آبی، دستگاه‌های اداری و دولتی مکلف به کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب شده اند.

او افزود: با وجود ابلاغ این موضوع، اما میزان مصرف آب برخی از ادارات و سازمان‌ها بدون تغییر همانند ماه‌های گذشته بوده یا افزایش هم داشته است که برای ۱۰ سازمان پرمصرف اخطاریه قطع صادر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان تاکید کرد: در زمینه مدیریت مصرف آب با کسی تعارف نداریم و در صورت رعایت نکردن کاهش ۲۵ درصدی مصرف آب و تکرار این موضوع به طور حتم آب مصرفی ادارات دولتی پر مصرف قطع می‌شود.

طالبی با بیان اینکه ادارات حق استفاده از آب برای آبیاری فضای سبز را ندارند گفت: این موضوع به شهرداری نیز ابلاغ شده البته این نهاد از مدت‌ها پیش این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

او اظهار داشت: به منظور مدیریت آب آشامیدنی انتقال آب از منطقه «خالق وردی» کبودراهنگ به همدان در دستور کار قرار گرفته که در این زمینه به برخی از منتقدان به این موضوع پاسخ لازم داده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: علاوه بر موارد یاد شده به منظور مدیریت آب کاهش فشار شبکه و قطعی آب نیز صورت گرفته است هر چند برخی از مسئولان به این موضوع انتقاد دارند، اما چاره‌ای جز این کار نداریم.

بیشتر بخوانید
برگزاری نشست هم اندیشی شهرداری منطقه ۷ با مدیریت بحران استان گیلان

طالبی ادامه داد: چنانچه در زمینه مدیریت آب برنامه ریزی شده پیش نرویم در آبان ماه امسال به علت کاهش شدید آب مجبور به افزایش ساعات قطعی آب مصرفی و جیره بندی خواهیم بود.

او ابراز امیدواری کرد: آب موجود در سد اکباتان شهر همدان را باید تا پایان آبان ماه حفظ کنیم تا پس از آن با آغاز بارش‌های پاییزه مشکل کمبود آب رفع شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: بخشی از آب مورد نیاز مردم از طریق تپه عباس آباد تامین می‌شود که هم اینک لایروبی و ضدعفونی استخر موجود در تپه عباس آباد آغاز شده تا در پایان شهریور امسال همزمان با کاهش میزان نیاز کشاورزان به این آب، از آن برای آب آشامیدنی استفاده کرد.

بر اساس آخرین آمار هواشناسی استان همدان میزان بارندگی در سال جاری بیش از ۴۲ درصد نسبت به سال آبی گذشته کاهش داشته است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید