کد خبر:85941
پ
Dina

حریق ارتفاعات ممسنی تاکنون تلفات جانی نداشت/احتیاج به بالگرد

فرماندار ممسنی گفت: اتش سوزی ارتفاعات ممسنی تا این لحظه تلفات جانی نداشته اما همچنان منتظر حضور بالگرد ارتش برای اعزام نیرو به ارتفاعات هستیم. وی افزود: شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان از ساعات اولیه این حریق ۴ اکیپ متشکل از گروه‌های ۱۵ تا ۲۵ نفره را به این مناطق اعزام کرده است.

داوود ایوبی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: آتش سوزی مناطق جنگلی شهرستان ممسنی از ظهر دیروز در منطقه دره مارو و گوسنگان شروع و تلاش‌های عوامل امدادی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان از ساعات اولیه این حریق ۴ اکیپ متشکل از گروه‌های ۱۵ تا ۲۵ نفره را به این مناطق اعزام کرده است.

فرماندار ممسنی با بیان اینکه به دلیل صعب العبور بودن ارتفاعات، عملاً نیروهای انسانی قادر به مهار آتش نیستند، ابراز کرد: با تلاش‌های عوامل امدادی تا قبل از رسیدن آتش به نوک قله کوه‌های ممسنی در ساعت ۷ دیروز مهار شده بود اما وزش باد شدید باعث شد تا کنترل اوضاع از دست نیروها خارج و مجدداً شعله‌های آتش زبانه بکشد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان ممسنی تصریح کرد: دیروز یک فروند بالگرد منابع طبیعی فارس به منطقه اعزام شده و قرار بود که امروز بالگرد ارتش به منطقه اعزام شود که تا به الان انجام نشده است.

ایوبی تاکید کرد: نیروهای محلی و مردمی به همراه اکیپ‌های دولتی توانسته‌اند چند نقطه از این آتش سوزی‌ها را مهار کنند اما حجم آتش گسترده و در مناطق صعب العبور است که امکان اعزام نیروها به این مناطق عملاً وجود ندارد.

فرماندار ممسنی بیان کرد: تلفات و خسارات جانی تا به الان گزارش نشده و زوایای این آتش سوزی در دست بررسی است.

او با بیان اینکه دلایل عمده آتش سوزی‌ها ریشه در عوامل انسانی دارد، تاکید کرد: تا به الان کلیه آتش سوزی‌های به وقوع پیوسته در شهرستان ممسنی در روزهای تعطیل، پایان هفته و مناسبت‌های تقویمی اتفاق افتاده است.

ایوبی ضمن قدردانی از تلاش‌های فعالین زیست محیطی و امدادگران و نیروهای آتش نشان این شهرستان یادآور شد: بیشترین دمنده‌های استان فارس برای خاموشی حریق در شهرستان ممسنی است و تمامی دهیاری‌ها، تشکل‌های مردم نهاد و اداره منابع طبیعی و محیط زیست این شهرستان از دمنده و تجهیزات ایمنی و نیروهای کار آزموده انسانی متبحر بهره مند هستند.

فرماندار ممسنی تصریح کرد: این شهرستان در مواقع بحران نیروهای حرفه‌ای پای کار فراوان دارد و در مواقع لزوم نیروهای خود را به شهرستان‌های همجوار نیز اعزام می‌کند.

به گزارش مهر، عمده درختان جنگلی شهرستان ممسنی از نوع بلوط می‌باشد.

 

منبع: مهر

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید