کد خبر:85705
پ
Dina

خسارت سیل به واحدهای کشاورزی سوادکوه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه گفت: بارش حجم گسترده باران ظرف نیم ساعت در مناطق بالا دست شهرستان موجب بروز سیلاب و طغیان رودخانه ها شد.

حمیدرضا شهابیان گفت: در پی وقوع سیل در شهرستان سوادکوه و خسارت به واحدهای تولیدی کشاورزی در این شهرستان، علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از منطقه سیل زده ولوپی شهرستان سوادکوه بازدید و در جریان خسارات وارده به سردهنه های بخش کشاورزی و اقدامات اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه در این بازدید گفت: بارش حجم گسترده باران ظرف نیم ساعت در مناطق بالا دست شهرستان موجب بروز سیلاب و طغیان رودخانه ها شد.

شهابیان ادامه داد: ارزیابی خسارات مالی وارد شده به تاسیسات کشاورزی، دامپروری و بناهای احداثی در این شهرستان به دنبال وقوع سیلاب، با حضور تیم های کارشناسی تخصصی جهاد کشاورزی شهرستان در مناطق مختلف از همان ساعات اولیه وقوع سیل آغاز شد.

وی از اجرایی شدن عملیات بازگشایی انهار و سردهنه های کشاورزی در این منطقه خبر داد و گفت: عوامل اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه در همان ساعات ابتدایی وقوع سیل با هماهنگی های لازم نسبت به کمک رسانی به کشاورزان منطقه اقدام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه افزود: مرمت و بازسازی این انهار و تاسیسات آبرسانی کشاورزی نیازمند تخصیص اعتبار به قید فوریت است تا هرچه سریعتر نسبت به آبرسانی به اراضی کشاورزی مناطق پائین دست اقدام شود و کشاورزان دچار مشکل نشوند.

بیشتر بخوانید
سیل ۱۳۰ میلیارد تومان به راه‌ها و ابنیه فنی کلیبر خسارت وارد کرد

 

منبع: ایسنا

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید