کد خبر:83686
پ
Dina

سیل و تگرگ به ۱۷ روستای آذربایجان غربی خسارت وارد کرد

 مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: بارش تگرگ و جاری شدن سیل به بخش کشاورزی و ابنیه ۱۷ روستای ۲ شهرستان ارومیه وخوی خسارت زد. وی ادامه داد: در پی این بارش تگرگ و جاری شدن سیل در بخش صفائیه خوی و بخش کشاورزی و ابنیه، پنج روستای این بخش ۱۰ میلیارد تومان دچار خسارت شدند.

امیرعباس جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: میزان خسارت سیل در ارومیه و خوی توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در دست بررسی است.

وی ادامه داد: در پی این بارش تگرگ و جاری شدن سیل در بخش صفائیه خوی و بخش کشاورزی و ابنیه، پنج روستای این بخش ۱۰ میلیارد تومان دچار خسارت شدند.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی افزود: بارش تگرگ‌و جاری شدن سیل در ۱۲ روستای بخش انزل ارومیه نیز به ۴۵۰ هزار هکتار زمین زراعی و ۵۵۰ هکتار از باغات کشاورزی خسارت وارد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی ادامه داد: به‌دلیل طوفان و بارش شدید، ابنیه و ساختمان‌ها نیز در بخش انزل ارومیه خسارت وارد شده است.

به گفته جعفری، بر اثر بارش تگرگ و باران شدید بیش از ۱۰ میلیارد تومان خسارت بر زمین‌های کشاورزی پنج روستا در خوی وارد شده است که تیم‌های ارزیاب جهاد کشاورزی در حال بررسی خسارت وارده بر بخش کشاورزی هستند.

 

منبع: سازمان مدیریت بحران کشور

بیشتر بخوانید
زمین لرزه ۶ ریشتری ایالت «آسام» هند را لرزاند
آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید