کد خبر:82499
پ
Dina

تهیه نقشه راه برای مدیریت قطعی برق در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به شرایط خشکسالی در سراسر کشور و کاهش ظرفیت سدها حدود ۱۰ هزار مگاوات در سطح کشور از تولید برق آبی محروم هستیم و در استان کرمانشاه نیز نیروگاه سد داریان با همین مشکل مواجه است و در عین حال مصرف برق نیز افزایش یافته است.در جلسه مدیریت بحران قطعی برق در استان کرمانشاه قرار شده نقشه راهی برای مدیریت این بحران تهیه شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به دنبال قطعی برق گسترده در سراسر استان طی چند روز گذشته مشکلات عمده‌ای برای واحد‌های مسکونی، اصناف و واحد‌های خدماتی و درمانی ایجاد شده که زمینه گلایه‌مندی مردم را فراهم کرده است.

مسئولان کاهش بارندگی‌ها و تولید برق آبی و به دنبال آن افزایش ۲۰ درصدی مصرف و رمرزارزها را دلیل قطعی‌های اخیر عنوان می‌کنند که علاوه بر اقدامات مسئولان برای کنترل شرایط، مدیریت مصرف مردم را می‌طلبد.

با توجه به گلایه‌مندی مردم در سراسر استان به ویژه مناطق زلزله‌زده جلسه‌ای مدیریت بحران قطعی برق در استان برگزار و مصوبه‌هایی برای بهبود شرایط به دنبال داشت.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به شرایط خشکسالی در سراسر کشور و کاهش ظرفیت سدها حدود ۱۰ هزار مگاوات در سطح کشور از تولید برق آبی محروم هستیم و در استان کرمانشاه نیز نیروگاه سد داریان با همین مشکل مواجه است و در عین حال مصرف برق نیز افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: متأسفانه گروهی متخلف نیز در زمینه رمزارزها به صورت مخفیانه فعالیت می‌کنند؛ با وجود این نیروهای امنیتی به صورت جدی به دنبال این موضوع هستند و تعدادی نیز دستگیر شده‌اند.

استاندار کرمانشاه گفت: از رئیس ‌کل دادگستری خواسته شده یک قاضی خاص و ویژه برای این موضوع تعیین کند که برخورد جدی با آن‌ها شود.

بیشتر بخوانید
وقوع 13 آتش سوزی سریالی در منطقه میانکاله / کشت کنندگان ماری‌جوآنا میانکاله را به آتش می کشند

وی افزود: مقرر شده این اختیار به شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای داده شود که وضعیت را بررسی و در صورت قطع نکردن برق خانگی در استان برق هر کدام از صنایع مدنظر را قطع کنند زیرا اولویت مردم هستند.

بازوند گفت: مقرر شده امروز شرکت توزیع و برق منطقه‌ای جمع‌بندی را ارائه دهند و چنانچه ضرورت دارد ساعت کار ادارات باز هم کاهش یابد به ما اعلام کنند.

وی افزود: امید داریم خروجی برنامه ارائه شده این باشد که واحد‌های مسکونی و مردم با قطعی برق مواجه نشوند.

بازوند عنوان کرد: برای مناطق زلزله‌زده نیز مقرر شده مکاتبه‌ای با وزارت نیرو داشته باشیم و پیشنهاد داده شود که این مناطق در قطعی برق لحاظ نشوند.

وی گفت: در اورامانات نیز ۱۰ میلیون مترمکعب آب تخصیص داده شده که جهاد کشاورزی با توجه به خشکسالی موجود سریعتر باید آن را عملیاتی کند که خسارت کمتری به باغات وارد شود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: مقرر شده نقشه راهی همانند کرونا تا پایان شهریور ماه برای بحران برق در استان داشته باشیم که براساس آن حرکت شود و مردم از طریق صدا و سیما در جریان نقشه راه و مشکلات قطعی برق قرار گیرند.

وی گفت: احتمال می‌دهیم بسیاری از رمزارزها در شرکت‌های صنعتی به ویژه در واحد‌های راکد و تعطیل شده یا در واحد‌های مسکونی که از پشت کنتور استفاده می‌کنند فعالیت داشته باشند و این موضوع رصد شده است.

بیشتر بخوانید
اجرای بزرگترین طرح مهار سیلاب کشور در منطقه پارس جنوبی

بازوند افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی تیم بازرسی تشکیل داده که نتیجه به نیروهای امنیتی اعلام و به شدت با این موضوع برخورد می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: منازلی که از پشت کنتور استفاده می‌کنند یک تیم در حال بررسی و رصد آن‌ها است و برخورد قاطعی با آن‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: مقرر شده شرکت آب و فاضلاب موضوع قطع آب را به قطعی برق ارتباط ندهد و باید از ژنراتورها و امکانات خود برای جلوگیری از قطعی آب در هنگام قطعی برق استفاده کند.

 

منبع: تسنیم

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید