کد خبر:31148
پ
Dina

مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تاکید کرد: بازسازی مناطق سیل زده و پیشگیری از وقوع سیل از اولویت های شهرستان جاسک

به گزارش اداره کل مدیریت بحران  هرمزگان، مهرداد حسن زاده گفت: بازسازی مناطق سیل زده و پیشگیری از وقوع چنین حوادثی از اولویت های مدیریت بحران در منطقه شرق استان به ویژه جاسک است. وی در جلسه  محل ستاد بازسازی روستاهای سیل زده جاسک  بر تسریع در روند اجرایی پروژها بازسازی مناطق سیل زده شهرستان تاکید کرد و افزود: باید بازسازی مناطق سیل زده به ویژه خانه های روستایی و جاده ها در اولویت برنامه های این شهرستان قرار گیرد هر چند  که پيشگيری از وقوع احتمالی چنین حوادثی نیز از اولویت ها و برنامه های مهم مدیریت بحران در شهرستان جاسک است.

 به گزارش اداره کل مدیریت بحران  هرمزگان ،مهرداد حسن زاده گفت: بازسازی مناطق سیل زده و پیشگیری از وقوع چنین حوادثی از اولویت های مدیریت بحران در منطقه شرق استان به ویژه جاسک است.
وی در جلسه  محل ستاد بازسازی روستاهای سیل زده جاسک  بر تسریع در روند اجرایی پروژها بازسازی مناطق سیل زده شهرستان تاکید کرد و افزود: باید بازسازی مناطق سیل زده به ویژه خانه های روستایی و جاده ها در اولویت برنامه های این شهرستان قرار گیرد هر چند  که پيشگيری از وقوع احتمالی چنین حوادثی نیز از اولویت ها و برنامه های مهم مدیریت بحران در شهرستان جاسک است.
مدیرکل مدیریت بحران استان اضافه کرد: به منظور پیگیری از وقوع هر گونه حوادث احتمالی بر اثر جاری شدن سیل در منطقه باید هر سریع تر مراحل ساخت دایک حفاظتی روستای سدیچ پایان یابد.

حسن زاده بیان کرد: همچنین انجام مطالعه، طراحی و احداث دایک روستای کروچ نیز باید در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسد تا بتوان از بروز حوادث مانند سال گذشته پیشگیری کرد.

وی با اشاره به ضرورت بازسازی منطقه سیل زده گفت: جاده جاسک- لیردف از ضرورت این بازسازی است که علاوه بر بازسازی نیازمند عریض کردن جاده نیز می باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: تعمیر ، مقاوم سازی و احداث خانه های روستایی نیز یکی از ضروریات بازسازی در منطقه است که پرداخت تسهیلات مسکن روستایی می تواند در تسهیل این امر موثر باشد.
گفتنی است، مدیر کل  مدیریت بحران استانداری هرمزگان  روز گذشته ضمن  بازدید از روستاهای سیل زده  دیماه ۹۸ شهرستان جاسک ، روند اجرایی عملیات ساخت خانه های خسارت دیده شهرستان جاسک و همچنین  دایک حفاظتی سدیچ،پل ها و جاده های تخریبی سیل دیماه ۹۸در حال احداث در محور جاسک کنارک و محل جدید روستای لیره ای بصورت میدانی مورد بررسی قرار داد .

بیشتر بخوانید
معاون استاندار خوزستان خواستار جلب اعتماد مردم در دوره خشکسالی شد

منبع: سازمان مدیریت بحران کشور

آژانس خبری بحران
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید