Dina

حمایت قضایی و بیمه ای از داوطلبان حفاظت از منابع طبیعی

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور : از داوطلبان حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و اطفای حریق در این عرصه حمایت قضایی و بیمه ای می شود.وی همچنین با اشاره به کاهش ۴۴ درصد تعداد و ۳۰ درصدی مساحت آتش سوزی‌ها در عرصه های طبیعی کشور گفت : برای مدیریت و پیشگیری اطفای حریق مراحل چهار گانه پیشبینی ، پیشگیری ، کشف و اطفا را اجرا می کنیم که در مرحله پیش بینی ، نقشه ریسک حریق تدوین شده و پیشبینی می کند در ۲۴ ساعت آینده در چه عرصه های طبیعی امکان وقوع آتش سوزی وجود دارد و تیم های اطفا در این مکان ها مستقر می شوند.
Dina

۸۰ درصد از مساحت استان سمنان تحت خشکسالی شدید است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه طبق آخرین آمارها ۸۰ درصد از مساحت استان تحت خشکسالی شدید است، گفت: میزان بارندگی سال زراعی جاری نصف شده است. وی با بیان اینکه پیگیری اعتبارات خشکسالی و سرمازدگی طی مکاتبات مستمر از دیگر اقدامات صورت گرفته است، ابراز کرد: ۸۰ درصد از مساحت استان تحت خشکسالی شدید اعلام شد و طی این مهم اقدامات لازم صورت گرفت و در حال انجام است.
Dina

اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۱۷ حوضه آبخیز استان سمنان

رئیس اداره کنترل سیلاب و آبخوانداری اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان از اجرای طرح‌های آبخیزداری در 17 حوضه این استان با هدف کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک خبر داد. وی افزود: تاکنون123 سازه شامل سازه خاکی، سنگ و ملات، گابیون و... با هدف کنترل سیلاب، تغذیه آبخوان ها و جلوگیری از فرسایش خاک در سال 1399 اجرای شده است.
Dina

اولین جشنواره «آب و رسانه» استان سمنان برگزار می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: فراخوان اولین جشنواره فیلم، عکس، مقاله و گزارش «آب و رسانه» این استان منتشر شد. وی به اهداف جشنواره اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و اصلاح الگوی مصرف در میان قشرهای مختلف جامعه، استفاده از ابزار هنر برای ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب، حساس کردن افکار عمومی نسبت به مساله حفاظت از منابع آبی و بازچرخانی آب در صنعت، اقتصاد آب و مدیریت مصرف آب شرب، فرهنگ شهروندی و مدیریت مصرف آب شرب، مستندسازی فعالیت ها و پیشرفت های حاصل شده در صنعت آب و فاضلاب از اهداف اصلی این جشنواره است.
Dina

طرح جامع پدافند غیرعامل، نقشه راه دستگاه های اجرایی استان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: طرح ‌جامع پدافند غیرعامل، نقشه راهی مشخص برای دستگاه های اجرایی استان در راستای مصون سازی مجموعه های خود از خطرات احتمالی است. وی افزود: در طرح جامع پدافند غیرعامل استان، نقاط آسیب پذیر احصا شده و راهکارهای لازم برای مصون‌سازی از خطرات احتمالی برای هر مورد اتخاذ گردیده است.
Dina

بحران آب در ایران| زنگ هشدار برای شهروندان کویری به صدا در‌آمد / تنش آبی در ۵۱ روستای استان سمنان

وجود مشکلات آبرسانی در حوزه روستایی در استان سمنان مسئله و دغدغه مهم روستانشینانی است که سال‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و رفع آن مستلزم عزم جدی مسئولان امر است.
Dina

سیل سه واگن قطار باری را در غرب استان سمنان از ریل خارج کرد

بنا به اطلاع عصر چهارشنبه کانال اطلاع رسانی هلال احمر استان سمنان، سیل سه واگن از یک رام قطار باری در محدوده آرادان-سرخه از ریل خارج کرد. هم اکنون به منظور نظم‌دهی به تردد قطارها و جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی، این خط مسدود شده و قطارهای عبوری در ایستگاه های دیگر متوقف هسنند تا مشکل برطرف شود.
Dina

آیا بحران مدیریت بحران در سمنان واقعیت دارد؟

دوم اردیبهشت‌ماه بر اثر بارش‌های شدید سیلی از منطقه شمال سد نمرود و رودخانه حبله رود سرازیر شد و این سیل در مسیر حبله رود تمامی کشاورزان، باغداران، دامداران، تصفیه‌خانه گرمسار، ایوانکی و آرادان و برخی تأسیسات را تحت‌الشعاع قرار داد.
Dina

انتقال عشایر مصدوم گرفتار در سیلاب توسط هلیکوپترآمبولانس علوم پزشکی سمنان

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان از انتقال عشایر مصدومی از عشایر روستای رامه شهرستان آرادان که در سیل گرفتار شده بود توسط هلیکوپترآمبولانس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان خبر داد.
Dina

مدیریت بحران سیلاب در شهرستان گرمسار

مدیر بهره برداری از تاسیسات آبی استان سمنان : با برنامه ریزی های انجام شده قبل و بعد از جاری شدن سیل اخیر در شهرستان گرمسار توانستیم این بحران را مدیریت کنیم.
1 2 3 4