Dina

وزش توفان با سرعت ۹۰ کیلومتر در شرق اصفهان/ برف در غرب می‌بارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: توفان با سرعت ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر در شرق اصفهان می‌وزد و کاهش دید افقی را به همراه خواهد داشت. وی با بیان اینکه بارش باران و برف در غرب و جنوب استان به ویژه مناطق همجوار با استان‌های مجاور پیش بینی شده است، افزود: برای محورهای شرقی استان نیز به ویژه در محورهای نائین، سجزی، کنار گذر شرق و اردستان نیز توفان لحظه‌ای همراه با گرد و غبار با سرعت ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی شده است که کاهش دید افقی را به همراه دارد.
Dina

آتش سوزی قطار یزد – تهران در نایین خسارت جانی نداشت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آتش سوزی قطار یزد – تهران در محدوده شهرستان نایین خسارت جانی نداشت. وی ادامه داد: قطار جایگزین دیگری از یزد برای انتقال این مسافران به تهران به منطقه اعزام شد که این قطار هم پس از طی مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر با نقص فنی مواجه شد.
Dina

ذخیره سد زاینده‌رود بحرانی‌تر از همیشه/ آژیر قرمز بحران آب در اصفهان به صدا در آمد

ذخیره سد زاینده‌رود با کاهشی بی‌سابقه به کم‌تر از ۱۰ درصد ظرفیت خود رسیده است و آژیر بحران کم‌آبی را در استان اصفهان به صدا درآورده است. کاهش بارش‌ها و نزولات آسمانی از یک طرف و برداشت‌های بالا دست زاینده رود از سویی دیگر سبب شده است تا ذخیره آب سد زاینده رود که آب شرب مصرفی استان‌های اصفهان، یزد و بخشی از استان چهارمحال و بخیتاری را تأمین می‌کند در بحرانی‌ترین وضعیت ممکن در چند سال اخیر باشد.
Dina

دفتر حوضه آبریز زاینده رود در اصفهان مستقر شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ضروری است دفتر حوضه آبریز زاینده رود برای حل بحران‌های ناشی از کم آبی و خشکسالی در اصفهان مستقر شود. وی با بیان اینکه در دو میلیون هکتار از عرصه‌های زیست محیطی در استان اصفهان ۴۴ هزار گونه از جانوران از جمله کل، بز، قوچ و میش که گونه‌های نادر و کمیاب هستند در امسال درگیر کمبود علوفه و آب شدند، افزود: بر این اساس ۲.۵ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و اعتبارات مدیریت بحران کشور برای تأمین آب و علوفه این حیوانات به محیط زیست پرداخت شد.
Dina

ریزگرد؛ «خطر ملی» برای ۴ استان همجوار تالاب گاوخونی

اصفهان به یکی از کلانشهرهای نیمه صنعتی ایران با آب و هوایی غالبا آلوده تبدیل شده، اما امسال احتمال این وجود دارد که خشکی زاینده‌رود، نمکی بر زخمِ باز این شهر شده و ریزگردهای طبیعی هم بلای جان اصفهان و ۳ استان دیگر شود.
Dina

خطر فرونشست بیخ گوش خانه و کاشانه اصفهانی ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ۱۷ دشت اصفهان را در محدوده منطقه بحرانی فرونشست معرفی کرد و گفت: ۵ تا ۱۵ سانتی متر میزان فرونشست در مناطق بحرانی اصفهان ثبت شده است. او با اشاره به اینکه فرونشست در آثار تاریخی هم گزارش شده افزود: با توجه به حساس بودن بنا‌های تاریخی کارگروه ویژه‌ای برای رصد و بررسی فرونشست آثار تاریخی تشکیل شد.
Dina

برگزاری دوره آموزش بهره برداری از نیروگاه سیار مدیریت بحران کشور

مدیر مرکز پدافند غیرعامل آبفای استان اصفهان از برگزاری دوره آموزشی بهره برداری از اولین نیروگاه سیار ۱۰ مگا واتی مدیریت بحران کشور در اصفهان خبر داد. او افزود: در دوره آموزشی بهره برداری از نیروگاه سیار مدیریت بحران، کارکنان دفاتر انرژی از شرکت‌های آب و فاضلاب شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز کشور حضور دارند و آموزش تخصصی می‌بینند تا قابلیت واکنش مناسب در مهار حوادث غیر مترقبه در سراسر کشور را در کوتاه‌ترین زمان ممکن کسب نمایند.
Dina

وضعیت بحرانی منابع آبی اصفهان برای ورود به سال زراعی/ کاهش ۵۰ درصدی بارش در استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان اصفهان برای ورود به سال جدید زراعی خوب نیست، گفت: پیش‌بینی هواشناسی این است که بارش‌ها در پاییز با تأخیر آغاز شود.
Dina

فرماندار سامان:نقاط حادثه‌خیز زاینده‌رود نیازمند ساماندهی است

فرماندار سامان گفت: ‌شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری و سایر دستگاه‌های اجرایی متولی در استان نسبت به ساماندهی نقاط بحرانی رودخانه زاینده‌رود در محدوده این شهرستان اقدام کنند. وی افزود: با توجه به قرار گرفتن ۶۴ کیلومتر از مسیر رودخانه زاینده‌رود در شهرستان سامان، نقاط خطرآفرین این محدوده فراوان است و ‌شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری و سایر دستگاه‌های اجرایی متولی در استان نسبت به ساماندهی مسیر رودخانه با هدف کاهش حوادث و ارتقای ایمنی رودخانه اقدام لازم را انجام دهند.
Dina

کیفیت آب شرب اصفهان مورد تایید نهادهای نظارتی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: کیفیت آب شرب خط قرمز مسئولان آبفای استان اصفهان است و نهادهای ذیصلاح، کیفیت آب شرب را از لحاظ شاخص های میکروبی و شیمیایی تایید می کنند. وی با اشاره به این که در نیمه اول سال به دلیل کمبود 4300 لیتری آب بر ثانیه در برخی از مناطق استان، تعدادی از چاه های محلی وارد مدار شدند گفت: این موضوع موجب تغییردر مزه آب برخی مناطق شهر اصفهان شد که ناشی از تفاوت املاح موجود در آب و میزان هدایت الکتریکی آن بود اما هیچ اثری بر روی کیفیت و سلامت آب نداشت.
1 2 3 19